Sökning: "Engelska för yngre åldrar"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden Engelska för yngre åldrar.

  1. 11.   Bild, musik och rörelse i engelskundervisningen i årskurserna 1-6 : Kan bild, musik och rörelse främja lärandet i engelska i årskurserna 1-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för språkstudier

    Författare :Rebecka Falestål; Axel Isholt; [2012]
    Nyckelord :Art; music and movement; Common European Framework of Reference for Languages; Expanded language concept; English in the early school years; Including senses; Bild; musik och rörelse; Gemensamma Europeiska Referensramen för Språk; en vid syn på språk; Engelska för yngre åldrar; Sinnesinkludering;

    Sammanfattning : This is a qualitative study aiming to find out how and why teachers work with art, music and movement in the English subject in the early years. In this study we have conducted a background study of previous research and as a starting point and as a point for reference we have relied on education policy documents like The Common European Framework of Reference for Languages and the Swedish curriculum for the English school subject. LÄS MER

  2. 12. Engelskans inflytande på svenskan : En studie av gymnasieelevers samt språklärares attityder till lånord

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Emma Svensson; Roger Wiberg; [2008]
    Nyckelord :lånord;

    Sammanfattning : Debatten om engelskans inflytande på svenskan har pågått under många år. Ibland talas det om en rädsla för att det svenska språket håller på att utarmas på grund av importen av engelska ord och uttryck. Forskning visar att toleransen gentemot engelskt inflytande är högre i yngre åldrar än hos äldre. LÄS MER

  3. 13. Åldersblandade klasser

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Pernilla Olsson; [2008]
    Nyckelord :Åldersblandade klasser; individanpassad undervisning; behovsgrupper och socialt perspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är hur åldersblandade klasser i yngre åldrar fungerar i verkligheten. Hur organiserar man arbetet i de åldersblandade klasserna så att eleverna kan utgå från sina tidigare kunskaper? För att få svar på frågorna valdes att göra intervjuer med tre lärare och tre elever från ett arbetslag. LÄS MER