Sökning: "English essay"

Visar resultat 1 - 5 av 689 uppsatser innehållade orden English essay.

  1. 1. Conjunction of the spheres. The struggle for hegemony in the English language online reception of Netflix adaption: The Witcher.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sarah R. Kern; [2024-02-06]
    Nyckelord :Production reception; Hegemony; Discourse; Transmedia; Witcher; Fantasy; Polish Fantasy; Media literacy; Convergence culture; Fan-studies; Participation culture; Technical communication; Digital Role-Playing Games; Civic imagination; Netnography; ;

    Sammanfattning : This essay uses the concepts of convergence culture, transmedia and hegemony, to understand the struggles within the English language reception to Netflix Tv production “The Witcher.” In order to help the reader, the essay presents the background to the larger Witcher franchise, as well as standard debates and issues within the fantasy genre, the role-playing-game genre and convergence culture. LÄS MER

  2. 2. Spelling in the Digital Age: Spell- checkers’ Impact on Writing : A quantitative study on the effects of spell- checkers on English grammar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Naba Hussein; [2024]
    Nyckelord :Language acquisition; spell-checkers; technology; spelling; misspelling; transposition; substitution; omission; insertion;

    Sammanfattning : Due to the increased usage of technology and its indicated aid in writing acquisition, it is important to investigate the effects of spell-checkers on the English language. Thus, this essay has conducted a quantitative study to ascertain if there has been an improvement or regression in English spelling with the aim of gathering an indication of if and how spelling has evolved and changed with the development of spell-checkers. LÄS MER

  3. 3. Formen av en människa

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Heaika Wollberg; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag gjort en närläsning av romanen No Longer Human (1948), skriven av den japanske författaren Osamu Dazai (1909 - 1948) och översatt till engelska (1958) av den amerikanske forskaren Donald Keene (1922 - 2019).      Romanen tillhör shishosetsu, en semi-självbiografisk genre som formades i Japan under det tidiga 1900-talet. LÄS MER

  4. 4. “(Wo)man, Life, Freedom” : en flermetodsstudie om representationen och gestaltningen av nyhetskällor i Al Arabiya och Al Jazeera under protesterna i Iran 2022 & 2023

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Johanna Rydgren; Ellen Rosenkvist; [2024]
    Nyckelord :Mahsa Amini; Woman; life; freedom ; gender studies; representation; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay examines articles published on the English editorial websites of Al Arabiya and Al Jazeera that discuss the protests that have taken place in Iran following the death of Mahsa Zhina Amini. The study is based on the framing theory, the gender theory, and the theory on “primary definers”. LÄS MER

  5. 5. ”Det är ju hur man lär sig språk – att jämföra med det man redan kan” : En intervjustudie med modersmålslärare i arabiska, engelska och somaliska om språkjämförelsers betydelse för spanskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Isa Lundqvist; [2024]
    Nyckelord :Cross-linguistic Influence CLI ; Contrastive Analysis CA ; Phenomenography; Cross-linguistic influence CLI ; Kontrastiv analys CA ; Fenomenografi; Influencia cros-lingüística; Análisis contrastivo; Fenomenografía;

    Sammanfattning : This essay investigates how mother tongue teachers in Sweden view cross-linguistic influence in the Spanish classroom. It focuses on three areas: the student groups’ linguistic profiles; the evaluation of described/presumed strengths and challenges within Spanish phonology, lexicon and morphosyntax; and perspectives on effective contrastive classroom practices. LÄS MER