Sökning: "Eriksson Kalmar"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Eriksson Kalmar.

  1. 1. Uppgiftsväxling för undersköterskor inom äldreomsorgen : Hur äldreomsorgen kan möta kompetensförsörjningsutmaningen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Isabelle Eriksson; Isabell Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Task shifting; Task shifting assistant nurses; Work tasks assistant nurses; Roll distribution assistant nurses; Elderly Care.; Uppgiftsväxling; Uppgiftsväxling undersköterskor; Arbetsuppgifter undersköterskor; Rollfördelning undersköterskor; Äldreomsorg.;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att kartlägga uppgiftsväxling från undersköterskor inom äldreomsorgen till andra yrkesgrupper eller digitala och tekniska hjälpmedel.  Avsikten är att personal med kompetensförsörjningsansvar inom kommuner ska kunna ha användning av kartläggningen i sitt arbete. LÄS MER

  2. 2. Konfliktlinjer i mellankommunal planering : En fallstudie av Helge å

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Lars Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Helge å; agonism; rationell planeringsteori; hegemoni; regional planering;

    Sammanfattning : Denna masteruppsats undersöker de mellankommunala konflikter som finns längs vattendraget Helge å. I studien undersöks vilka dessa konflikter är, varför de finns och hur de hanteras av Länsstyrelsen och de kommuner som är involverade. LÄS MER

  3. 3. Betydelsen av det strategiska valet : En studie om turismproducenters strategier kring sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linnéa Nilsson; Wictoria Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; tvåvägskommunikation; strategier; turismproducenter;

    Sammanfattning : With the technological revolution that has taken place over the past decade through the development of the Internet, the conditions for tourism organizations have changed (Buhalis and Law 2008). Working with social media has become a matter of course for several companies in the tourism industry through the success of the Internet. LÄS MER

  4. 4. Informationskvalitet inom cancervården, får patienter rätt information? : Informationskvalitet: Relevant, representativ tillgänglig samt tillförlitlig information till personer med cancer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Madeleine Eriksson; Blinera Avdiu; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cancer is an increasing problem in society, not only in Sweden but throughout the world. Previous research shows that the mental health of patients with a cancer diagnosis is influenced by the information they receive about their diagnosis. More information is better than little or nothing at all. LÄS MER

  5. 5. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Eriksson; Zara Lood Lindqvist; Alexandra Uhrberg; [2017]
    Nyckelord :Advertisement in social media; influencer marketing; influencers; low involvement products; Annonsering i sociala medier; influencer marketing; influencers; low involvement-produkter;

    Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER