Sökning: "Examensarbete lärarprogrammet"
Visar resultat 41 - 45 av 59 uppsatser innehållade orden Examensarbete lärarprogrammet.
41. Kvalitet i förskolan : en studie om föräldrainverkan ur pedagogperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Emelie Ek (2009): Kvalitet i förskolan – en studie om föräldrainverkan ur pedagogperspektiv. Examensarbete i didaktik. Lärarprogrammet. Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. LÄS MER
42. Matematik i förskoleklassen
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Sjöberg, Helena (2009): Matematik i förskoleklassen. Examensarbete i didaktik. Lärarprogrammet. Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. LÄS MER
43. Åtta gymnasielärares didaktiska tankar om samhälls- och historieundervisning och en nutidshistorisk händelse
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Bodell, Malin & Norell, Merja (2008): Åtta gymnasielärares didaktiska tankar om samhälls- och historieundervisning och en nutidshistorisk händelse. Examensarbete i didaktik. Lärarprogrammet. Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. LÄS MER
44. Tre grundskollärares erfarenheter kring mobbning
L2-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Abstract Titel: Tre grundskollärares erfarenheter kring mobbning. Författare: Linda Nygren. Typ av arbete: Examensarbete, 10 poäng, B-nivå, pedagogik. Handledare: Kristina Wallden Hillström, Examinator: Maud Söderlund. LÄS MER
45. Fyra förskollärares erfarenheter av pedagogisk drama i förskolan
L2-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Abstrakt Titel: Fyra förskollärares arbete med pedagogiskt drama Författare: Elin Pierrou och Jessica Ståhl Typ av arbete: Examensarbete 10 p (B-nivå) Handledare: Tina Waldén-Hillström Examinator: Maud Söderlund Institution: Pedagogik, didaktik och psykologi Program: Lärarprogrammet, Högskolan i Gävle Datum: december 2007 Syftet med uppsatsen var att undersöka hur fyra förskollärare arbetar med pedagogiskt drama i förskoleverksamheten och vad drama betyder för dem. I studien framkommer även om det finns tid och utrymme för detta ämne. LÄS MER