Sökning: "Föreläsningarna"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Föreläsningarna.

  1. 1. Hybridföreläsningar inom datavetenskap: En fallstudie om tekniska verktyg och deltagarnas upplevelse

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Cassandra Windahl; Filip Kroon; [2023]
    Nyckelord :Hybrid education; Technical tools; Digital learning; Lectures; Hybridutbildning; Tekniska verktyg; Digitalt lärande; Föreläsningar;

    Sammanfattning : Under COVID-19 blev distansundervisning ett måste och till följd mer accepterat och vanligt. Detta har även bidragit till att fler alternativa utbildningsformer blivit vanligare, bland annat hybridutbildning. Det finns dock bristande information och forskning på hur hybridutbildningar ska genomföras för bäst upplevelse för alla inblandade. LÄS MER

  2. 2. Klassrums Respons System : En förbättring för lärplattformen Canvas? en studie av förbättringsförslag för mobila lärplattformen Canvas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tim Persson; Ali Hussain; [2023]
    Nyckelord :Mobile use; Canvas; Formative assessment; University of Borås; UX; Classroom Response System CRS ; Mobilanvändning; Canvas; Formativ bedömning; Högskolan i Borås; UX; Designprincip; Classroom Response System CRS ;

    Sammanfattning : Användningen av mobiltelefoner har ökat avsevärt och blivit alltmer vanlig i dagens samhälle. Teknikens framsteg har påverkat människors beteenden och vanor. Med den nuvarande tekniken finns det en ökning av användningsområden för mobiltelefoner, vilket leder till en ökning av mobilanvändare. LÄS MER

  3. 3. Folkets Industri

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Isak Söderlind; [2022]
    Nyckelord :Community Center; Biogasplant; Eskilstuna;

    Sammanfattning : The project and the idea of combining a community center with a biogasplant took shape in the first project of the year. In that group assignment we investigated a chosen area above Lista church in Eskilstuna from the perspective of FNs goal "water and sanity for all". LÄS MER

  4. 4. Improved interface design for submitting student generated multiple choice questions : A comparison of three interfaces

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; [2022]
    Nyckelord :active learning; multiple choice question; student generated questions; user interface design; interface evaluation; RiPPLE; PeerWise; MyCleverQuestion; aktivt lärande; flervalsfrågor; studentgenererade frågor; användargränssnittsutformning; gränssnittsutvärdering; RiPPLE; PeerWise; MyCleverQuestion;

    Sammanfattning : Active learning has been suggested to be more effective than traditional learning in terms of exam results and time spent on the course material, making it an attractive alternative to the traditional lectures. One way of practicing active learning is through active learnersourcing, a method of learning that also generates material that contributes to further learning. LÄS MER

  5. 5. Design och evaluering av en universitetskurs om webbtillgänglighet : Med fokus på pedagogiska arbetssätt samt ett kursmoment om assisterande teknik

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alexandra Ljungberg; [2021]
    Nyckelord :web accessibility; accessibility; course design; tillgänglighet; webbtillgänglighet; assisterande teknik; kursupplägg;

    Sammanfattning : En pågående digitalisering av det svenska samhället gör att tillgänglighet inte längre är ett enbart fysiskt fenomen utan också ett digitalt. Allt fler av samhällets viktiga tjänster, såsom hälsovård och banktjänster, går över helt eller till stor del till den digitala världen. LÄS MER