Sökning: "Företagsmarknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Företagsmarknadsföring.

  1. 1. På gränsen till det illegala:Marknadsföring av det beroendeframkallande ”godiset” : En studie om ungdomars perspektiv på marknadsföringen av vitt snus

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tilda Carlsson; Elvira Jerkovic; [2022]
    Nyckelord :nicotine pouches; nicotine products; health-hazardous products; marketing; young; perception; snus; nikotinprodukter; hälsofarliga produkter; marknadsföring; unga; uppfattning;

    Sammanfattning : Marknadsföring av hälsofarliga produkter inom områden som till exempel alkohol och tobakhar länge ifrågasatts då det går emot främjandet av folkhälsan. Tidigare forskning tyder på att exponering för marknadsföring av dessa produkter leder till ett ökat konsumtionsbeteende hos unga. LÄS MER

  2. 2. Från okänd till avtal : Hur tillitsbildande faktorer får affärsrelationer att inledas hos mindre företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Lodén; Ida Nyfelt; [2020]
    Nyckelord :Business relationships; Business-to-business marketing; Small businesses; Relationship initiation; Trust; Affärsrelationer; Företagsmarknadsföring; Mindre företag; Relationsbildning; Tillit;

    Sammanfattning : Medan en stor mängd forskning på affärsrelationer mellan företag har fokuserat på relationers utveckling efter ett avtalat samarbete, så har mindre forskning fokuserat på hur företagen först inleder och kommer fram till ett avtalat samarbete. Den forskning som finns på detta område har främst fokuserat på antingen större eller nyetablerade företag, medan mindre, redan etablerade företag inte studerats i lika stor utsträckning. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra kommunal utemiljö

    Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)

    Författare :Belinda Jörgensen; [2011]
    Nyckelord :marknadsföring; offentlig utemiljö; utemiljö;

    Sammanfattning : Marknadsföring är en viktig del av företagssektorn och har på de senare åren blivit allt viktigare för icke kommersiella1 och ideella organisationer. Det är viktigt att icke kommersiella och ideella organisationer har en strategi med sin marknadsföring. LÄS MER