Sökning: "FMT och kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden FMT och kommunikation.

  1. 1. Funktionsinriktad Musikterapi i grundsärskolan - En intervjustudie om beprövad erfarenhet genom samverkan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Birgitta Abrahamsson; [2017]
    Nyckelord :beprövad erfarenhet; fmt-metoden; funktionsnedsättning; grundsärskola; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning Abrahamsson, Birgitta (2016) Funktionsinriktad Musikterapi i grundsärskolan - en intervjustudie om beprövad erfarenhet genom samverkan (Functionally Oriented Music Therapy in An interview study about proven experience and joint work). Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö Högskola. LÄS MER

  2. 2. Anpassa skiftnycklarna : Kommunikation i en ickeverbal metod genom hantverk och verktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Anna-Lena Johansson; [2013]
    Nyckelord :Funktionsinriktad musikterapi; FMT-metoden; MUISK; Sensorisk integration; Autism; Downs syndrom.;

    Sammanfattning : I detta examensarbete beskriver jag FMT-metoden (Funktionsinriktad MusikTerapi). Jag beskriver även sensorisk integration och innebörden av sinnesintegrering och relaterar det till hur arbetet med FMT kan utföras.   Under min praktikperiod har arbetet pågått med flera adepter. LÄS MER

  3. 3. Att samverka med musik som medel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Frida Svensson; [2012]
    Nyckelord :FMT; Samverkan; Funktionsinriktad MusikTerapi; Autism; ADHD;

    Sammanfattning : I detta examensarbete beskriver jag FMT-metoden, Funktionsinriktad MusikTerapi. Fokus ligger på att undersöka hur man med musik som medel kan utveckla en samverkan genom att arbeta med denna metod. LÄS MER

  4. 4. Neuro vadå? Ungen kan ju inte läsa! : Finns det skillnader i tankar kring och arbete med läs- och skrivsvårigheter när lärare utöver sin lärarutbildning även har kunskaper inom neurovetenskap?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sophie Bergdahl; Helena Hultman; [2011]
    Nyckelord :reading and writing difficulties; läs- och skrivsvårigheter; läs- och skrivinlärning; funktionsinriktad musikterapi; fmt; fmt-metoden; neurovetenskap; pedagogik; hjärna; funktionell utveckling; hjelm; klingberg; granberg; frykholm; myrberg; läsa; skriva; lärare; skola; diagnos; margareta eriksson; lärarkompetens; helhetsperspektiv;

    Sammanfattning : Vår avsikt med denna uppsats var att undersöka huruvida det finns skillnader i tankar kring och arbete med läs- och skrivsvårigheter, om utbildade lärare även har kunskaper i neurovetenskap utifrån vidare utbildning. För att undersöka detta har vi valt att använda oss av ett frågeformulär bestående av kvalitativa intervjufrågor som metod för insamlig av data. LÄS MER

  5. 5. Att mötas här och nu : Funktionsinriktad musikterapi för barn med autism

    M1-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Silvija Kuzinaite; [2010]
    Nyckelord :Musikterapi; FMT-metoden; sensorisk integration; autism; Funktionsinriktad musikterapi;

    Sammanfattning : Funktionsinriktad musikterapi (FMT) är en musikterapimetod som används för att stödja individen i dennes utveckling oavsett ålder och funktionsnivå. I examensarbetet analyseras på vilket sätt FMT kan stödja barn med autism i deras utveckling. LÄS MER