Sökning: "Fadi Azzo"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Fadi Azzo.

  1. 1. The bare life in the al-Hol camp in Syria: The case of the Swedish children

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fadi Azzo; [2022]
    Nyckelord :Al-Hol camp; Swedish Children; ISIS; Syria; Sweden; Bare Life; State of Exception; Giorgio Agamben; Biopolitics; Political Theory; International Relations.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This paper aims to understand the constitution of the al-Hol camp in Syria, where thousands of women and children from 57 different countries are detained in subhuman conditions. I did that by studying the case of the Swedish children, motivated by the contradiction that those children did not get help even though they belong to one of the most liberal welfare states in the world. LÄS MER

  2. 2. The discourse of danger in Denmark (2001-2006), discourse analysis of the Danish cartoon crisis

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fadi Azzo; [2022]
    Nyckelord :Danish cartoon crisis; Muhammad cartoon crisis; Discourse of danger; The Politics of identity; Post-structuralism; International Relations.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Danish cartoon crisis was triggered by the publication of twelve cartoons of the prophet Muhammad by the Danish newspaper Jyllands-Posten in 2005 and had a significant impact on world politics. This paper tries to understand this crisis using a post-positivist approach to social reality. LÄS MER

  3. 3. Vikten av variation av arbetsmetoder i kemiundervisning : En kvalitativ intervjustudie av fem lärare i årskurs 7–9 om elevers motivation, intresse och engagemang att lära kemi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Fadi Azzo; [2019]
    Nyckelord :Variation av arbetsmetoder; motivation; intresse; engagemang; lärande; kemi; intervju; lärare; elever;

    Sammanfattning : Både forskning och Skolverkets styrdokument betonar att variation av arbetsmetoder är av vikt för att motivera, intressera och engagera elever att lära kemi. Syftet med studien är att undersöka hur lärare arbetar för att stimulera elevers motivation, engagemang och intresse att lära kemi i årkurs 7–9. LÄS MER