Sökning: "Fanny Kågström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Fanny Kågström.

  1. 1. Följsamhet till handhygienrutiner på ett hästsjukhus i Sverige

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Elenora Bader; Fanny Kågström; [2020]
    Nyckelord :följsamhet; genomsläpplighet; handdesinfektion; desinfektion; handhygien; handskar; häst; smittskydd; vårdhygien;

    Sammanfattning : Hästsjukvården har under årens gång börjat efterlikna sjukvården på humansidan, och i och med det har kraven på god vårdhygien blivit mer strikta. Ökande patientflöden och större patientantal på en begränsad yta leder till en ökad risk för smittspridning och en god handhygien är essentiell för att förhindra att smittsamma agens överförs mellan patienter. LÄS MER

  2. 2. Det machiavellistiska personlighetsdragets förekomst bland fastighetsmäklare: En studie med fokus på försäljningsprestationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Backman; Fanny Hellgren; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: The occurrence of the Machiavellian personality trait among real estate agents: A study focusing on sales performance   Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration   Author: Jessica Backman & Fanny Hellgren   Supervisor: Jonas Kågström   Date: 2019 - June     Aim: The purpose of this research paper is to analyze the presence of the personality trait Machiavellianism among Swedish real estate agents and its impact on sales performances.   Method: The study is based on a quantitative research method with a deductive approach. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra med hjälp av nyckelbegrepp : En studie som analyserar influerares användande av nyckelbegrepp i icke-textuellt innehåll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Lind; Louise Strand; [2019]
    Nyckelord :Brand positioning; Instagram; Influencers; Tags; Varumärkespositionering; Instagram; Influerare; Nyckelbegrepp;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Att marknadsföra med hjälp av nyckelbegrepp Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Louise Strand och Fanny Lind Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 – januari Syfte: Syftet med studien är att analysera influerares användande av nyckelbegrepp i icke-textuellt innehåll. Metod: Studien baseras på en datainsamling av 925 Instagraminlägg från två valda influerare under åren 2015–2018. LÄS MER