Sökning: "Fenomenografic"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Fenomenografic.
1. Ålder och samhällsperspektiv : en betraktelse över det livslånga lärandet i den akademiska miljön för 55-plussare
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Att det finns problem i sammanhanget med livslångt lärande för mogna studenter på universitets-nivå utomlands finns dokumenterat i många tidigare studier där mogna studenter utsätts för marginalisering och försummelse m.m. LÄS MER
2. Mångfald i en monokulturell kontext: hur förhåller sig lärare till det?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Research on multiculturalism in homogenic schools appears to be a poorly codified phenomenon in the literature, hence the reason that founded the idea to dig deeper into the subject and to further challenge this research. Moreover, this empirical study aims to examine how middle school teachers are dealing with multiculturality in the school where the majority of the students are constituted by ethical Swedish pupils. LÄS MER
3. Måltiden på ett vårdboende - En empirisk studie om hur uppfattningen av måltidssituationen påverkar livskvalitén
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Kosten är en central del i vårt dagliga liv. Trots vikten av rätt och tillräcklig kost är nutritionen en utsatt del av vården. För att upprätthålla en god måltidssituation krävs det att verksamheterna lägger ner tid och fokus på utbildning inom ämnet. LÄS MER
4. Skolens oppfatning av tverrprofesjonelt samarbeid : en utforskende studie innen en norsk ungdomsskole
Master-uppsats, Nordiska ministerrådet/Nordic School of Public Health NHVSammanfattning : Hensikten: med denne studien er å få kunnskap om lærernes og ledelsens oppfatninger av, og erfaringer med, tverrprofesjonelt samarbeid. Deres oppfatning av behovet for, og muligheter for, å implementere tverrprofesjonelt samarbeid i arbeidet med skolens psykososiale miljø, søkes også belyst. LÄS MER