Sökning: "Five Servicescape Factors"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Five Servicescape Factors.
1. The effects of servicescape on customer satisfaction and possible implications on customer retention within movie theater industry
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Research questions: How does the servicescape in movie theaters, with a particular focus on SF Bio Västerås, influence customer satisfaction and retention, and what are the perceived quality and challenges associated with its implementation? Purpose: The purpose of this study is to explore how movie theaters, such as SF Bio Västerås, use servicescape to influence customer service experience. The study aims to investigate the customers' perceived quality of movie theater servicescape and its impact on customer satisfaction and retention. LÄS MER
2. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER
3. Passagerarens Lustgård : - En studie om resenärens sinnesupplevelse på flygplatsens servicelandskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Denna studie är upprättat utefter en kvalitativ branschsektorstudie för att erhålla en djupare förståelse för flygplatsens servicelandskap och kartlägga sinnesmarknadsföringens möjligheter inom sektorn. Syftet är att klarlägga och diskutera värdehöjande faktorer som kan vara betydelsefulla för intressenter på en flygplats. LÄS MER