Sökning: "Försäljning"
Visar resultat 21 - 25 av 69 uppsatser innehållade ordet Försäljning.
21. Uppfödning av svenska humlor till pollinering : Med perspektiv från aktörer: humleuppfödare, jordbrukare, offentlig sektor och akademi
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : I dagsläget importeras omkring 4600 humlebon årligen från Europa till Sverige för att öka produktionen av grönsaker och då framförallt tomater. Sverige har i dagsläget ingen egen produktion av humlor men bolaget Svenska Humlor AB ämnar att starta en försäljning under 2021. LÄS MER
22. Att ta fram kundnyttor med användningen av ett digitalt verksamhetssystem : En fallstudie av CANEA
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Informationsteknik (IT) har i samband med ett växande behov att transformera verksamheter till digitala fått en större betydelse för beslutsfattande i företag, då utvecklings- och investeringsinitiativ i allt större utsträckning inkluderar specifika IT element. Likafullt kvarstår utmaningar med att motivera nyttor av en investering i digitala verksamhetssystem. LÄS MER
23. The Green Area Factor, Green Infrastructure and Biodiversity : An investigation of the preservation of urban biodiversity within the city of Stockholm
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Urbanization is increasing around the world and causes distress on the urban green areas as more and more people moves into cities. This leads to expansion and densification of the city and green areas within and around the cities run the risk of being exploited and fragmented. LÄS MER
24. Köpbeslut vid innovativa och komplexa produkter inom B2B: Hur arbetar säljare med att förstå kundens köpbeteende?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Företag har ett ökat intresse att förstå kundens köpbeteende inom business-to-business (B2B) och vilka faktorer som kan påverka köpbeslutsprocessen. Det ökade intresset beror på att kunders köpbeteende förändras över tid. LÄS MER
25. Money on the wall : En analys av den samtida konstens värdeproduktion
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : Uppsatsen tittar på värdeproduktionen inom konst med utgångsläge i tre samtida konstverk, som i samband med dess försäljning varit utmärkande. Dessa verk är Rabbit (1986) av Jeff Koons, Propped (1992) av Jenny Saville och Girl with Balloon (2006) av Banksy. LÄS MER