Sökning: "Football management"

Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade orden Football management.

  1. 1. Running to the top? - A qualitative research report investigating how the best male elite runners in Sweden relate to their own personal brand.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Olle Ahlberg; Adam Palm; [2023-07-03]
    Nyckelord :Personal brands; brand equity; sports marketing; track and field;

    Sammanfattning : This research seeks to further develop the understanding of how professional athletes relate to personal brand building. Previous literature has canvased the landscape of celebrity athletes in sports such as football, golf, tennis and basketball. LÄS MER

  2. 2. Financial Prosperity and sport achievement in the European Football

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Joakim Eriksson; [2023]
    Nyckelord :European football clubs; Financial performance; Sporting performance; Panel regression analysis; Wage costs; Increasing revenues; Debt-equity ratio; Return on assets;

    Sammanfattning : This study examines the relationship between financial conditions and on-field success among 36 prominent European football clubs from 2010 to 2017. The research employs panel regression analysis to explore how clubs’ financial indicators such as wage costs, increasing revenues, debt-equity ratios, and return on assets correlate with their sporting performance. LÄS MER

  3. 3. Fotbollsklubbar i en kommersialiserad värld : En kvalitativ studie om hur semi-kommersiella elitfotbollsklubbar bedrivs sportsligt och ekonomiskt

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Erik Palm; Yazan Shihbi; [2023]
    Nyckelord :Football; Management control; Professionalization; Commercialization; Fotboll; Ekonomistyrning; Professionalisering; Kommersialisering;

    Sammanfattning : Allt fler fotbollsklubbar har börjat genomgå en professionaliseringsprocess, där dessa i större utsträckning börjar efterlikna vanliga företag. Detta har resulterat i ett ökat fokus på kommersialisering, och en ökad betydelse av ekonomi inom fotbollsklubbar. LÄS MER

  4. 4. Kvinnors upplevelser av stress och copingstrategier i det ideella tränaruppdraget inom fotboll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Maria Bergstrand; [2023]
    Nyckelord :Stress; coping; female; soccer coaches; volunteering; Stress; coping; kvinna; fotbollstränare; ideell;

    Sammanfattning : Genom en kvalitativ design undersöktes kvinnors upplevelser av stress och copingstrategier i det ideella ledaruppdraget inom fotboll. Åtta deltagare intervjuades via semistrukturerade intervjuer där tematisk analys användes för att analysera resultatet. LÄS MER

  5. 5. Player Transfers in Sweden - How Swedish Men's Elite Football Clubs Manage Multiple Institutional Logics

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Elias Johnsson; Jonas Engström; [2023]
    Nyckelord :Football; Player Transfers; Institutional Logics; Hybrid Organizations; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Football has shifted from being a sport owned and played by the working class, to being the most commercialized sport in the world, with clubs buying players for hundreds of millions of Euros. In Sweden, this commercialization is affected by the 51%-rule, a rule stating that the members of a club have to own a majority of it. LÄS MER