Sökning: "Frej Johansson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Frej Johansson.

  1. 1. Turkisk klädekonomi : En fallstudie av tillverkare i Istanbul och deras industri

    M1-uppsats,

    Författare :Frej Johansson; [2020]
    Nyckelord :Turkey; Istanbul; textile; apparel; manufacturing; export; economic development; SWOT; FDI; supply chain management; China; Bangladesh;

    Sammanfattning : This paper describes textile production in Istanbul, Turkey. From its historical background to the challenges of today. The respondents have told about how they work, talked about competition, communication, achievements, investments and much more. LÄS MER

  2. 2. Turkisk klädekonomi : En fallstudie av tillverkare i Istanbul och deras industri

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frej Johansson; [2020]
    Nyckelord :Turkey; Istanbul; textile; apparel; manufacturing; export; economic development; SWOT; FDI; supply chain management; China; Bangladesh.;

    Sammanfattning : This paper describes textile production in Istanbul, Turkey. From its historical background to the challenges of today. The respondents have told about how they work, talked about competition, communication, achievements, investments and much more. LÄS MER

  3. 3. Förändringskommunikation : En studie av kommunikationen mellan ledning och medarbetare vid en organisationsförändring

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Käll; Frej Johansson; Judy Kanaan; [2019]
    Nyckelord :Organizational communication; Leadership communication; organizational change; resistance and change management; Kommunikation; kommunikativt ledarskap; organisationsförändring; förändringsledarskap och motstånd.;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker kommunikation under organisationsförändring. Syftet att är ta reda på hur chefer och medarbetare ser på och använder kommunikation. Dels hur de vanligtvis kommunicerar, genom vilka kanaler, samt vilken typ av kommunikation de föredrar för ändamålet förändring. LÄS MER