Sökning: "Gerillamarknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Gerillamarknadsföring.

  1. 1. Gerillamarknadsföring i den digitala världen : Gerillastrategins effektivitet och inverkan på word-of-mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hugo Possner; Felicia Tiri; [2017]
    Nyckelord :Guerrilla marketing; Word-of-Mouth WOM ; Products; Services; Gerillamarknadsföring; Word-of-Mouth WOM ; Produkter; Tjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera sambandet mellan digital gerillamarknadsföring och Word-of-Mouth (WOM). Design/metod/tillvägagångssätt: Data samlades in från 105 deltagare inom Generation Y som svarade på en enkätundersökning online. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsföringens påverkan på Generation Y.

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Gabriel Gimdal; Max Johnson; [2013]
    Nyckelord :Marketing; Guerrilla Marketing; Generation Y; Advertising; Word-of-mouth; Buzz-marketing; Brand attitude; Brand engagement; commitment online; communication; Marknadsföring; Gerillamarknadsföring; Generation Y; Annonsering; Word-of-mouth; Buzz- marknadsföring; varumärkesattityd; varumärkesengagemang; engagemang online; kommunikation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y?  Ämne/Kurs:  Företagsekonomi - Kandidatuppsats Handledare:  Lars Haglund Nyckelord: Marknadsföring, Gerillamarknadsföring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsföring, varumärkesattityd, varumärkesengagemang, engagemang online, kommunikation. Bakgrund: Marknadsföring handlar om att skapa och utveckla lönsamma kundrelationer. LÄS MER