Sökning: "Gerillamarknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Gerillamarknadsföring.
1. Gerillamarknadsföring i den digitala världen : Gerillastrategins effektivitet och inverkan på word-of-mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera sambandet mellan digital gerillamarknadsföring och Word-of-Mouth (WOM). Design/metod/tillvägagångssätt: Data samlades in från 105 deltagare inom Generation Y som svarade på en enkätundersökning online. LÄS MER
2. Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsföringens påverkan på Generation Y.
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y? Ämne/Kurs: Företagsekonomi - Kandidatuppsats Handledare: Lars Haglund Nyckelord: Marknadsföring, Gerillamarknadsföring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsföring, varumärkesattityd, varumärkesengagemang, engagemang online, kommunikation. Bakgrund: Marknadsföring handlar om att skapa och utveckla lönsamma kundrelationer. LÄS MER