Sökning: "German language teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden German language teaching.

  1. 1. Eine empirische Untersuchung des Sprachengebrauchs im schwedischen DaF-Unterricht : Unterrichtspraxis und Einstellungen von Lehrenden und Lernenden

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Tyska

    Författare :Mikaela Rydén; [2024]
    Nyckelord :German; Fremdsprachenunterricht; Zielsprache; Ausgangssprache; Fremdsprache; Mehrsprachigkeit; Schwedisch; Deutsch; DaF-Unterricht; Einstellungen; Code-Switching; Sprachengebrauch; Einsprachigkeit; tyska; moderna språk; målspråksanvändning;

    Sammanfattning : This study aims to investigate when and how much German as well as Swedish is spoken by teachers and pupils in two high school classes. On top of that, the study includes both the teachers´and pupils´attitudes towards the usage of the languages in their German lessons. LÄS MER

  2. 2. Specialdidaktiska verktyg och strategier för inkluderande religionskunskapsundervisning : Lärares tillämpning av specialdidaktiska verktyg och strategier i planeringen av inkluderande religionskunskapsundervisning

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ahmad A. Hafiz; Joakim Lagerstedt; [2023]
    Nyckelord :Didactics; High School; Inclusion; Religious education; Special Didactics; Special education; Upper secondary school; Didaktik; Högstadieskola; Inkludering; Religionsundervisning; Specialdidaktik; Specialpedagogik; Gymnasieskola;

    Sammanfattning : This work by Hafiz, A. A & Lagerstedt, J. (2023). Specialdidactic instruments and strategies for inclusive religious education - High school teachers' and upper secondary school teachers' way of working with all students as well as students with extra support and special needs. LÄS MER

  3. 3. Digital och/eller analog ordinlärning i moderna språk : Ett Wordwall projekt med tyskelever i årskurs 9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Annabell Irsara; [2023]
    Nyckelord :incidental learning; intentional learning; phenomenography; text reading; vocabulary learning; Word wall approach; Wordwall; textrelaterad ordinlärning; elevers uppfattningar; inlevelseförmågan; Wordwall-aktiviteter;

    Sammanfattning : Syftet med mitt examensarbete är att få svar på hur en grupp elever i årskurs 9 i tyska funderar över sin språkinlärning i tyska. Utgångspunkten för min kvalitativa undersökning i klassrummet är två texter från Skolverket (2022a) som kartläggningsmaterial i tyska i årskurs 9 för att utmana elevernas läsförståelse genom textläsning och textrelaterade frågor som är införda i det digitala verktyget Wordwall. LÄS MER

  4. 4. Perception and Production of French Nasal Vowels by German Native Speakers

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Oriane Mathilde Martin; [2023]
    Nyckelord :Perception; Production; Second-language acquisition; Nasal vowels; French; German;

    Sammanfattning : This thesis explores the challenges faced by German native speakers in perceiving and producing French nasal vowels. French has three to four nasal vowels, while German lacks them entirely. The study analyzes German speakers of different proficiency levels using a perception task and production measurements. LÄS MER

  5. 5. Phasen bei dem Erwerb von Verbalflexion beim DaF-Lernen. Wie sieht die Erwerbsreihenfolge aus und was bedeutet sie für den schwedischen DaF-Unterricht?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Sofia Berntsson; [2022-10-04]
    Nyckelord :acquisition phase; acquisition order; German as a foreign language; language teaching;

    Sammanfattning : Acquisitional Phases for the Learning of Verb Inflection in German as a Foreign Language – What is the acquisitional order and what does it mean for teaching German as a foreign language in Sweden? In this literature review, three studies investigating the acquisitional order of German verb inflection for foreign-language learners are presented. The purpose of this is to find an acquisition order, as well as discuss what the order means for the teaching of German as a foreign language in Swedish schools. LÄS MER