Sökning: "Grön flagg"
Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade orden Grön flagg.
11. Förskolechefer om ekologisk utveckling : en fenomenologisk studie om ekologisk utveckling i förskolans verksamhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att få mer kunskap om hur förskolechefer beskriver arbetet med ekologisk utveckling i förskolan. Ytterligare ett syfte är att belysa vilka utmaningar och möjligheter förskolechefer ser med arbetet av ekologisk utveckling. LÄS MER
12. Undervisning i hållbar utveckling i ett antal Grön Flagg-skolor : En kvalitativ studie om lärares mål och didaktiska verktyg i förhållande till de olika miljöundervisningstraditioner som råder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate a few primary school teachers approach to their education work in sustainable development. The teachers work in Green Flag schools, which is a network that offers teachers teaching material for the education in sustainable development. LÄS MER
13. Agens för hållbar utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie undersöker begreppet agens i ett hållbarutvecklingssammanhang. Med agens menas barnens individuella sätt att påverka i förskolans sociala sammanhang där genom att få möjlighet att påverka och styra i verksamheten visar på handlingskompetens. LÄS MER
14. Grön Flagg i förskolan ur ett pedagogperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. "Ingen kan göra allt men alla kan göra något" : Pedagogers arbete och engagemang inom det pedagogiska verktyget Grön flagg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Forskning visar att barn som är vår kommande generation bör tillägna sig grundläggande kunskaper kring hållbar utveckling redan i förskolan. Syftet med den här studien var att få en fördjupad förståelse av hur hållbar utveckling kan främjas i förskolan med hjälp av det pedagogiska verktyget Grön flagg. LÄS MER