Sökning: "Grades 1–3"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Grades 1–3.

  1. 1. Degree of Harmonisation of Simultaneous Use of Many ICT Platforms from Upper School Teachers’ Perspective : A Case Study at Internationella Engelska Skolan Tyresö

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Piotr Piotrowicz; [2023]
    Nyckelord :ICT platforms; ICT in school; ICT in education; Teachers perception of ICT; ICT usage in teaching practice; Usability of ICT platforms.;

    Sammanfattning : Teaching is one of the professions suffering from high workload and stressful work environment. The number of different ICT platforms used in school, their similarity in their purpose, complexity and differences in interfaces, make it very complicated for the new teachers to smoothly start effective teaching, due to lack of time and resources for comprehensive onboarding process. LÄS MER

  2. 2. An empirical study on the correlation of self-efficacy and autonomous learningability of undergraduate nursing students and its influencing factors

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Yi Chen; Wentian Wu; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: It is the focus of current nursing education to improve the independent learningability of nursing students and the post competence of registered nurses. The general selfefficacy of nursing students has a certain predictive value on their academic achievement,which is worthy of further study by nursing educators. LÄS MER

  3. 3. Framgångsfaktorer för lärande i musik - en jämförande kvalitativ studie mellan elevers motivation i grundskolans respektive kulturskolans musikundervisning.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johan Abrahamsson; [2022-03-29]
    Nyckelord :Motivation; musikundervisning; kulturskola; grundskola; elevperspektiv. Motivation; music education; community school of music and arts; elementary school; students perspective.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att genom intervjuer undersöka vad som motiverar elever i kulturskolans- respektive grundskolans musikundervisning. De personer jag valt att intervjua är elever i årskurs 6 som deltar i båda verksamheterna för att på så sätt få deras perspektiv vad som motiverar dem i respektive undervisningsform. LÄS MER

  4. 4. Filosofiska frågor i det naturvetenskapliga klassrummet : Verktyg för tänkande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Robert Svensson; [2022]
    Nyckelord :Arguments; communicative ability in science; philosophy for children; sociocultural learning; transformative learning; Argument; filosofi för barn; kommunikativ förmåga inom naturvetenskap; sociokulturellt lärande; transformativt lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie har varit att utveckla kunskaper om hur filosofiska frågor i det naturvetenskapliga klassrummet påverkar elevers kommunikativa förmåga att argumentera och ta ställning. Frågeställningarna som använts för att möjliggöra studien är: På vilka sätt argumenterar elever i mötet med filosofiska frågor av naturvetenskaplig karaktär? Hur kan filosofiska frågor användas som resurs i det naturvetenskapliga klassrummet för att gynna elevers kommunikativa förmåga att argumentera och ta ställning inom naturvetenskap? Studien genomfördes vid en skola i norra Sverige och bestod av 13 deltagare från årskurserna 3-6 som deltog vid fyra undervisningstillfällen. LÄS MER

  5. 5. Handskrivna eller datorskrivna elevtexter? : En textanalys av skillnader mellan handskrivna och datorskrivna elevtexter och lärarens syn på detta

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emil Fürsten; [2022]
    Nyckelord :Hand writing; computer writing; writing teaching; Swedish subject; grades 4-6; Skrivande för hand; datorskrivande; skrivundervisning; svenskämnet; årskurs 4-6;

    Sammanfattning : This study aims to analyze differences between students' handwritten and computer-written texts regarding spelling, grammar and rules of the Swedish language. In addition, the teacher's role will be analyzed based on teaching around writing development. The study will have its theoretical starting point in the sociocultural theory. LÄS MER