Sökning: "Helén Smith"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Helén Smith.

  1. 1. Matematiska resonemang i årskurs 1–3 : En studie om lärares erfarenheter av samspelet mellan lärare och elever i matematiska resonemang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Ann-Helen Stålbring; [2021]
    Nyckelord :matematiskt resonemang; samspel; sociokulturellt perspektiv; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Elever behöver skapa tilltro till sin förmåga att använda matematik, då denna förmåga har betydelse för hur vi tänker och resonerar logiskt i vardagliga sammanhang (Smith & Stein 2014). Lärare har ett ansvar för eleverna i ett resonerande klassrum och behöver därför skapa ett lärandeinnehåll i samspel med eleverna, som ger dem de rätta förut­sättningarna att utveckla matematiska resonemang. LÄS MER

  2. 2. Does FDI from China matter for Growth in African Economies?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Helen Smith; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : The outcomes of FDI have been examined in several studies throughout recent years. Most examinations acknowledge that FDI is a usual positive for the host country. LÄS MER

  3. 3. Den första arbetsboken : Läs- och skrivinlärningen i olika läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Helén Smith; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Individuell Utvecklingsplan (IUP) med skriftliga omdömen ur ett elevperspektiv – i den senare delen av grundskolan

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helén Smith; [2010]
    Nyckelord :pupil; ethnographic study; individual development plans; learning; elever; etnografisk studie; idividuell utvecklingsplan; lärande;

    Sammanfattning : The purpose of this article was to examine how students learn to use the Individual Development Plan (IUP) with written assessments as a tool for learning. The study is conducted according to an ethnographic approach. A total of 20 students, aged 13-14 years, participated. LÄS MER

  5. 5. Bedömning och Lärande : Relationen mellan bedömning och lärande diskuterat ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Helén Smith; [2010]
    Nyckelord :Assesment; learning; variations; experience; formative; summative; Bedömning; lärande; variation; erfarande; formativ; summativ;

    Sammanfattning : Under 2008 beslutade regeringen att lärare i grundskolan skall avge skriftliga omdömen i alla ämnen eleven undervisats i, från årskurs ett. Processen med att skriva omdömen skall leda fram till en mer gemensam syn på lärande och bedömning ute på skolorna. LÄS MER