Sökning: "Hooked"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Hooked.

  1. 1. Blomkrukans stilhistoria - konstant och skiftande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Alva Wännerdahl; [2023-05-29]
    Nyckelord :kulturvård; trädgårdshantverk; blomkruka; planteringskruka; innerkruka; ytterkruka; ytterfoder; flowerpot; jardiniere; plantingpot;

    Sammanfattning : This work presents the different flowerpots that appear in our history, focused on antiquity, the late middle age/renaissance and the turn of the century 1900. Archeological finds of flowerpots from antiquity are centered around the Mediterainian sea. These flowerpots where fairly simple in design with the exeption of Minoan ornamental flowerpots. LÄS MER

  2. 2. Att få politiken på kroken : en etnografisk studie över hur åländska fiskare uppfattar och agerar i sitt yrke

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anni Holmström; [2023]
    Nyckelord :småskaligt fiske; Åland; habitus; redovisningskultur; alienation; den gemensamma fiskeripolitiken; säl; förädling;

    Sammanfattning : Fisket har enligt tradition varit viktigt på Åland men är ett yrke som alltmer håller på att försvinna. Ökade utmaningar i form av begränsningar och regelverk, samt miljömässiga faktorer stramar åt fiskarnas olika möjligheter att bedriva deras näring. LÄS MER

  3. 3. EFFECT OF HEAD-UP DISPLAY DESIGN ON GAME IMMERSION

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elias Bergman; Tobias Hermansson; [2023]
    Nyckelord :immersion; game immersion; head-up display; eye-tracking; cognitive science;

    Sammanfattning : Game immersion is an important aspect of gaming and is a term used by players and critics alike. It is one of the aspects that keeps a player “hooked” and is often seen as critical for a good game session. A Heads-up Display (HUD) is a common element of most games. LÄS MER

  4. 4. Improving an Application Using Gamification

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Diaco Uthman; William Åkerman; [2020]
    Nyckelord :Gamification; Bunge; Hooked; The Bronson Project;

    Sammanfattning : It is believed that roughly two out of three users stop using a new application within 90 days. This causes problems for developers, trying to produce a successful application with many users. A strategy that has proven to be beneficial is gamification. However, as a developer, it is difficult to know which functionalities to use. LÄS MER

  5. 5. Normer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Pontus Linnell; Camilla Schjøtt Hannevig; [2018]
    Nyckelord :Critical design; Sociala medier; Instagram; Normer; Bildanalys; Ljudmetod.;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett hett tema i samhällsdebatten runt om i världen, och det är inte utan anledning. Dagens unga är uppkopplade och håller sig uppdaterade på internet från de vaknar till de lägger sig. Ett av de mest populära och kändaste sociala medier plattformarna är Instagram. LÄS MER