Sökning: "Hur påverkar reklam vad vi köper"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Hur påverkar reklam vad vi köper.

  1. 1. Hur påverkar kundens första val i butiken kundkorgens sammansättning?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amie Gustafsson; Oscar Lannesand; [2020]
    Nyckelord :Hedonic needs; Healthy decisions; Consistency; Consumer behavior; Unhealthy decisions; Open up the wallet; Self-control.; Hedonistiska behov; Hälsosamma beslut; Konsekventhet; Konsumentbeteende; Ohälsosamma beslut; Open up the wallet; Självkontroll.;

    Sammanfattning : Att förstå en konsument och vad som driver den har varit många forskares mål att svara på. Komplexiteten i de mänskliga processerna och konsumentens ständigt utvecklande normer och vanor är även något som försvårar processen att kunna förstå köpmönster och beteenden. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar marknadsföring konsumentens butiksval?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Malin Flack; Annika Kiiskinen; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att väcka intresse och få konsumenterna att konsumera är idag en del i många företag. Där av har marknadsföringen blivit en viktig del i många företag för att påverka konsumenterna. Ett bra pris eller en bra produkt räcker inte idag för att locka och påverka sin målgrupp. LÄS MER

  3. 3. Vad kvinnor vill ha : Hur tänker kvinnor eller inte tänker vid shopping

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Maria Vemmenby; Anna Jarlö; [2009]
    Nyckelord :behov; shoppa; terapi; sociologi; varuexponering;

    Sammanfattning : Shopping har genom tiderna alltid varit en kvinnlig syssla. Det var shoppingen som fick hemmafrun ut ur hemmet. Men tiderna förändras och i dag används shopping som en social aktivitet människor emellan. Dagens utbuds och informationsöverskott har lett till större förvirring bland konsumenterna. LÄS MER

  4. 4. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Pops; Viktor Telégin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER