Sökning: "ICA modellen"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden ICA modellen.

  1. 11. ICA DE KALLHÄLLSPROJEKTSTYRNINGSMODELL : HUR OCH VARFÖR SKILJER DEN SIG FRÅNPRAKTISK PROJEKTSTYRNING

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Mostafa Ala Khalil; Kenneth Johansson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens affärsvärld har dem flesta företag projekt som arbetsform, det kan handla omomstrukturerings- eller utvecklingsprojekt. På grund av detta har ett antal olika modeller, som tillexempel Praktisk Projektstyrning (PPS) och PROPS, utvecklats för just detta ändamål. LÄS MER

  2. 12. Försäljningseffekter av exponeringar i butik : ett experiment i två dagligvarubutiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Alma Imamovic; Erika Gustafsson; Jessica Östebo; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med hjälp av denna studie ska det klargöras vilka effekter butiksaktivteter kan ha på försäljningen i butiker inom livsmedelsbranscher. Vi har utformat två olika exponeringar i två ICA nära butiker. LÄS MER

  3. 13. Skandia-grisen & ICA-Stig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Sandberg; Lena Christensson; Isabell Blomkrantz; Madeleine Swardh; [2008]
    Nyckelord :humoristisk reklam; attityd; hög- och lågengagemang; ICA; Skandia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur företag kan använda humor i reklam för att återfå konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att återfå konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrån fallföretagen Skandia och ICA. LÄS MER

  4. 14. Framtidens banker : En studie varumärkesutvidgningar mot bankmarknaden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Joel Karlsson; Daniel Löfgren; [2008]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Varumärkesutvidning;

    Sammanfattning : Att varumärken utvidgar sig är inget nytt fenomen, däremot börjar det bli allt vanligare med varumärkesutvidgningar mot banktjänster. Varumärken som ICA, Skandia och IKEA har redan utvidgat sina varumärken till att även erbjuda banktjänster. LÄS MER

  5. 15. Ökad effektivitet till lägre kostnad : En kostnadseffektivisering av materialflödet på ICA Sverige ABs distributionsenhet i Borlänge

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Sofie Asplund; Ida Lindholm; [2007]
    Nyckelord :Materialflöde; kostnad; effektivitet; resursplanering; belastningsutjämning; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Det här arbetet sammanfattar resultatet av ett examensarbete med syftet att öka effektiviteten samt minska totalkostnaden på ICA Svergie ABs distributionsenhet i Borlänge, även kallat DE Borlänge. DE Borlänge är en av fem distributionsenheter i Sverige och levererar varor till cirka 300 butiker. LÄS MER