Sökning: "Ingredient Brand"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden Ingredient Brand.
6. A study assessing the relationship between ingredient branding and purchasing intention within a service environment
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Branding can be utilized to build profitable customer relationships and to differentiate companies in a competitive market. In the vast expanding growth of companies’ competitiveness on the marketplace, there have been increases of attention towards the concept of ingredient branding. LÄS MER
7. Varumärkning inom B2B : En kvalitativ studie om möjligheter och risker med etisk ingrediensvarumärkning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Branding is becoming increasingly important to companies within the B2B-sector and they put a lot of effort and capital to develop and strengthen their brands. One way of working with brands is through ingredient branding. LÄS MER
8. Femtio Nyanser av Co-branding - En kvantitativ studie om effekterna av co-branding på konsumenters varumärkes- och produktutvärdering beroende av kvalitetssegment och hedoniska shoppingmotivationer
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The retailing industry has an extremely high density of brands. In order to differentiate its offer, both retailers and suppliers, are constantly forced to come up with new ways to launch their products. LÄS MER
9. Launch of new products : market research for new product development for diabetics
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Foods that stimulate health and satisfy consumer expectations are needed. In a consumer´s perspective, products that provide several kinds of health benefits, without any call for major changes in their behaviour are needed on the market. LÄS MER
10. Co-‐branding i modevärlden -‐ En studie i hur co-‐branding påverkar ett modeföretags brand equity
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syfte - Studien syftar till att undersöka hur ett modeföretags icke-finansiella(konsumentbaserade) brand equity påverkas av co-branding. Studien undersöker hur ettsamarbete mellan två modeföretag, så kallat intrabranschsamarbete, påverkar huvudvarumärketsicke-finansiella brand equity. LÄS MER