Sökning: "Interactive Complexity"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden Interactive Complexity.

  1. 1. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Amnesia: The Bunker; video game; narratology; ludology; game theory; interactivity; story.; Amnesia: The Bunker; elektroniska spel; narratologi; ludologi; spelteori; interaktivitet; berättelse.;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER

  2. 2. Innovating the learning process in higher education throughthe integration of theory and practice in partnership with Industry and Students

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Anderson Mlabwa; Farhang Hajipour; [2022]
    Nyckelord :VUCA; Work-Integrated Learning; Knowledge-Economy; Learning Innovation; Paradigm Shift; Higher Education; Employability; Experiential Learning; VUCA Prime.;

    Sammanfattning : The VUCA (which stands for volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) conditions have overshadowed the national and global higher education systems, and social and economic systems are increasingly becoming dependent on knowledge and innovations. There is a call for the global higher education systems to attain a new set of quality standards (Waller et al. LÄS MER

  3. 3. Improving the Design of Holographic ICT tools in e-Learning : A User-Centered Approach

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Konstantin Tcykin; [2022]
    Nyckelord :Information and Communication Technology Tools; Computer-Mediated Communication; Holography; Holographic Communication; E-Learning; User-Centered Design;

    Sammanfattning :      Information and Communication Technology (ICT) nowadays is constantly evolving and drastically impacting different fields of human activity, such as higher education. University education, due to ICT, was able to move from the traditional teaching and learning practices to e-Learning. LÄS MER

  4. 4. An interactive web tool for importing data to a graph database

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Oscar Rosberg; [2022]
    Nyckelord :Graph database; Neo4j; Visualization; Data import;

    Sammanfattning : As society becomes more data-driven, new alternative technologies to the more traditional relational database model arise. One of these technologies is the graph database model, which stores the data as nodes and edges, where the edges define the relationships between the nodes representing entities. LÄS MER

  5. 5. Grand Strategy Games and Economies : The Effect of Complexity on Gameplay

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Mikhail Nevill; Ludvig Sahlén; [2022]
    Nyckelord :Civilization V; Game Economy; Grand Strategy Games; System Design; Victoria II; Civilization V; Grand Strategispel; Spelekonomi; Systemdesign; Victoria II;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis’s purpose was to determine how the complexity of economic systems invideo games affect the gameplay of said video games, Victoria II (Paradox Interactive AB,2010) and Civilization V (Take-Two Interactive Software, Inc, 2010). This was done by askingthe research question: “How does the complexity of economic systems in grand strategygames affect gameplay?“. LÄS MER