Sökning: "Internetbaserade banktjänster"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Internetbaserade banktjänster.

  1. 1. Ökad digitalisering inom bankvärlden : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Miriam Jepsen; Daniela Campos; [2015]
    Nyckelord :Kundlojalitet; Internetbaserade banktjänster; Digitalisering; Lojalitetsprogram; Lönsamhet; Självbetjäning; Ansikte-mot-ansiktemarknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract The banking industry has during later years gone through several technological changes (Svenska Bankföreningen 2014). These big changes have led to several advantages seen both from a customer – and corporate point of view. LÄS MER

  2. 2. Håll hårt i pengarna- En kvantitativ studie med fokus på studenters upplevda risk med internetbaserade banktjänster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Viktoria Danielsson; Jennie Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Studenter; upplevd risk; upplevd användbarhet; upplevd användarvänlighet; teknologiacceptans; teknologisk beredskap;

    Sammanfattning : Problembakgrund & Problemdiskussion: Internets betydelse har ökat i samhället de senaste åren vilket har medfört att bankers verksamhet i stor utsträckning har blivit internetbaserad. Efter dess uppkomst har antalet användare av banktjänster på internet ökat snabbt och i samband med detta har man även kunnat se en ökning av internetbedrägerier, främst på bankers internettjänster. LÄS MER

  3. 3. Appar som nappar. : – en studie om vad kunden vill ha i sina bank- och nyhetsapplikationer.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robin Fritzson; Patrik Hellgren; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; Applikationer; App; Kundtillfredsställelse; E-banking; M-commerce; mobilmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Teoretisk förankring och frågeställningar. Kundtillfredsställelse handlar om att sätta kunden i fokus. Det finns många faktorer som spelar in på en kunds upplevda globala tillfredsställelse, det vill säga det samlade intryck som denne får av ett företags produkt eller tjänst. LÄS MER

  4. 4. Ekonomi eller intresse? : - En studie av de viktigaste faktorerna vid studenters val av bank

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Pontus Byström; Philip Roth; [2008]
    Nyckelord :Studenter; Banker; Kundlojalitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Avregleringar och utvecklingen inom IT har inneburit en ökad möjlighet för utländska banker och internetbanker att slå sig in på den svenska bankmarknaden. Den ökade konkurrensen mellan banker och utvecklingen inom IT har gjort det lättare för bankkunder att byta mellan olika banker och att vara kund hos flera samtidigt. LÄS MER