Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Femininitet, sexualitet, kropp och makt : En semiotisk bildanalys av Kim Kardashian Wests selfies på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Karin Östlund; [2018]
    Nyckelord :Kim Kardashian West; Instagram; selfie; sociala medier; kändiskultur; the male gaze; kvinnokroppen; femininitet; performativitet; objektifiering.;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur Kim Kardashian West porträtterar sig själv i sina selfies och porträtt på sitt Instagramkonto. Fokus ligger på att undersöka detta utifrån maktaxlarna kön och sexualitet och hur hon iscensätter dessa i sina bilder. LÄS MER

  2. 2. Physical Activity Toolkit : Utveckling av en tillgänglig mobilapplikation för kognitivt funktionsnedsatta

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Eric Östlund; Kim Lernholt; [2014]
    Nyckelord :Android; Accessibility; Cognitive; Android; Tillgänglighet; Kognitiv;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Ensamkommande flyktingbarn : integrationsarbete

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Kim Jutterström; Kajs-Mari Östlund; [2012]
    Nyckelord :Ensamkomande flyktingbarn; integration; nätverk;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka hur ensamkommande flyktingbarn och personal på ett urval av boenden, upplever de insatser som görs för att underlätta integrering i samhället, med fokus på skola, fritid och språk. Vi använde oss av fyra stycken halvstrukturerade intervjuer, med personal och boenden, fördelade på två olika boenden. LÄS MER

  4. 4. Burger King : flera företag - ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Siri Östlund; Kim Norlander; [2008]
    Nyckelord :Franchising; Varumärke; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Ett företagsekonomiskt begrepp som har växt fram under de senaste åren är franchising, inom franchising finns två parter franchisegivare och franchisegivare. Franchisekonceptet innebär att flera företag bedriver verksamhet under samma varumärke. LÄS MER