Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Ansvarstagande varumärken i väpnade konflikter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Dahl; Viktor Karlsson; Adam Mattsson; [2022]
    Nyckelord :Business Ethics; Corporate Social Responsibility; Brand Attitude; Brand Love; Brand Fidelity; Corporate War Responsibility; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: How do different actions from corporations, in countries waging war, affect consumers' perception of the corporation? Purpose: The purpose of this study is to examine how consumers´ perception of brands are affected by corporations' actions in countries waging war. Theoretical perspectives: The main theories cover how brands´ perceived Business Ethics and perceived CSR affects Brand Fidelity and how brands are affected by inconsistent behaviour. LÄS MER

  2. 2. Dashi, hjärtat av japansk matkultur : En sensorisk profilering av fem typer av dashi

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Johannes Mattsson; Love Nilsson Rehnfeldt; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Älska ditt barn mer än du hatar ditt ex : socialsekreterares utredningsarbete med konfliktföräldrar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Sarah Mattsson; Lisa Collén; [2019]
    Nyckelord :föräldrakonflikt; barn; påtaglig risk; barnets bästa; maktlöshet; insatser; socialsekreterare; socialtjänsten;

    Sammanfattning : Studien undersöker socialsekreterares förhållningssätt och erfarenheter av att utreda barn som har föräldrar i långdragna konflikter. Datamaterialet samlades in i form av två semistrukturerade fokusgruppintervjuer med sammanlagt sju socialsekreterare i två kommuner och analyserades med en kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER

  4. 4. Stämmer det överens? : Läroboksanalyser i religionskunskap kopplat till ett specifikt centralt innehåll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Anna Mattsson; [2016]
    Nyckelord :Central content; Teaching materials; Curriculum; Religion didactics; School; Values;

    Sammanfattning : Abstract Title: Is it in line? – Textbook analysis in religious studies liked to a specific core content   The purpose of this study is to find out how the core content "How different life issues, such as the meaning of life, relationships, love, and sexuality is portrayed in popular culture” (Skolverket, 2011) is handled in three different textbooks within the subject of religion. The textbooks examined are PRIO Religion Stadiebok, Religion och liv 7-9 and Utkik Religion 7-9. LÄS MER