Sökning: "Low achievers"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Low achievers.

  1. 1. Motivation among high and low achievers in English : A qualitative study of students’ motivational orientation in an upper-secondary school in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Bian Solmaz; [2022]
    Nyckelord :Motivation; integrative; instrumental; orientations; L2 English; education; thematic analysis; interviews; upper-secondary school; Sweden; achievement;

    Sammanfattning : The aim of this degree project was to identify motivational orientations among upper-secondary school students in grade 12. A qualitative approach, namely analysis of interviews, was used to explore six participants’ views on and reasons for learning the English language. LÄS MER

  2. 2. The Advantageous and Disadvantageous Aspects of Utilizing Cooperative Learning in an ESL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jens Hultberg; Filip Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Cooperative learning; ESL classroom; Advantages and disadvantages;

    Sammanfattning : This evaluation of research investigates the advantageous and disadvantageous aspects of utilizing cooperative learning into the ESL (English as a second language) classroom for pupils at an elementary education level. Teachers need to be contemporary with their pedagogy and lesson design and implement methods that can enable that the national criteria regarding knowledge requirements in the syllabus for English are met. LÄS MER

  3. 3. Har lågpresterande elever svårare att självbedöma? : Självbedömningens validitet i relation till prestationsnivå inom samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Joacim Pettersson; [2020]
    Nyckelord :self-assessment; level of achievement; ability; factual knowledge; understanding; skill; social science;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate the relationship between students' achievement level and the validity of students' self-assessments in the course social studies. The students were divided into two achievement groups, low-achiever and high-achiever. LÄS MER

  4. 4. Har lågpresterande elever svårare att självbedöma? : Självbedömningens validitet i relation till prestationsnivåinom samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Joacim Pettersson; [2020]
    Nyckelord :self-assessment; level of achievement; ability; factual knowledge; understanding; skill; social science;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate the relationship between students'achievement level and the validity of students' self-assessments in the coursesocial studies. The students were divided into two achievement groups,low-achiever and high-achiever. LÄS MER

  5. 5. Datorstöd i matematikundervisningen : En forskningsöversikt av hur datorstöd i undervisningen påverkar elever i matematiksvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Miriam Lindström; [2015]
    Nyckelord :mathematics; low-achievers; computer based learning; matematik; matematiksvårigheter; datorbaserad inlärning;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie undersöker hur datorbaserad inlärning påverkar lågpresterande elever i matematik. Syftet med denna studie är att göra en sammanställning av befintlig forskning, för att bidra med kunskap om hur datorbaserad inlärning kan förbättra förståelsen av matematik för elever med matematiska inlärningssvårigheter. LÄS MER