Sökning: "Bian Solmaz"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Bian Solmaz.

  1. 1. Multicultural literature and intercultural theory in English 6 : A qualitative study of teachers’ experiences with multicultural literature in upper-secondary schools in Sweden

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Bian Solmaz; [2022]
    Nyckelord :Multicultural literature; intercultural theory; diversity; culture; intercultural pedagogy; L2 English; education; content analysis; interviews; upper-secondary school; Sweden;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine English language teachers’ choices and uses of literary texts, and more particularly, multicultural forms of literature from an intercultural pedagogical angle. Drawing on a qualitative approach, six English teachers’ experiences were explored using interviews. LÄS MER

  2. 2. Motivation among high and low achievers in English : A qualitative study of students’ motivational orientation in an upper-secondary school in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Bian Solmaz; [2022]
    Nyckelord :Motivation; integrative; instrumental; orientations; L2 English; education; thematic analysis; interviews; upper-secondary school; Sweden; achievement;

    Sammanfattning : The aim of this degree project was to identify motivational orientations among upper-secondary school students in grade 12. A qualitative approach, namely analysis of interviews, was used to explore six participants’ views on and reasons for learning the English language. LÄS MER

  3. 3. Formativ Bedömning : En studie av undervisningen för andraspråkselever på gymnasienivå

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Rebecca Can; Bian Solmaz; [2016]
    Nyckelord :Bedömning; formativ bedömning; den närmaste utvecklingszonen; svenska som andraspråk;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om tillämpningen av formativ bedömning utifrån den närmaste utvecklingszonen kan bidra till ökade inlärningsmöjligheter för SVA-elever på gymnasienivå. En undersökning genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer, observationer och tillämpningen av formativa metoder på planerade lektioner. LÄS MER