Sökning: "formativ bedömning"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden formativ bedömning.
1. En studie av formativ bedömning och dess påverkan på elevers lärande i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Definitionen av formativ bedömning är tämligen diffus och bred vilket gjort den förhållandevis öppen för tolkning. Detta har i sin tur lett till att formativ bedömning uppfattats och används av lärare på varierande sätt. LÄS MER
2. Musiklärares perspektiv på undervisning och bedömning i och genom musikskapande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver sin undervisning och bedömning i musikskapande i grundskolan. Enligt tidigare forskning varierar undervisning och bedömning i musik beroende på flertalet faktorer. LÄS MER
3. Formativ bedömning i matematikundervisning : Mellanstadielärares uppfattning av formativ bedömning i sin matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka undervisande matematiklärares, på mellanstadiet, uppfattning om formativa bedömningsstrategier och vilka möjligheter och begränsningar som de medför. Metoden för detta var semistrukturerade intervjuer. Antal intevjuade lärare var sex stycken och samtliga undervisade matematik på mellanstadiet. LÄS MER
4. Ett ämne under utveckling : Idrottslärares uppfattning och beskrivning av formativ bedömning
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study was to investigate upper secondary teachers' perception and description of formative assessment in the subject of sports and health, but also how they assess that the formative assessment develops the students' learning in the subject. Through a qualitative approach, the results have been developed via seven semi-structured interviews with active teachers in the subject of physical education and health, grades 7–9. LÄS MER
5. Formativ bedömning och läsutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : This review takes its starting point in reading development and formative assessment. The purpose has been to investigate how the work regarding this interest can take form in practice. LÄS MER