Sökning: "skriva om våren"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden skriva om våren.

  1. 1. Ett akademiskt språkbruk : En jämförande studie av elevers produktiva akademiska ordförråd i kurserna svenska 3 och svenska som andraspråk 3 på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Ottilia Plomér Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Svenska som andraspråk; svenska; OVIX; token; ordtyper; nationella prov; akademiska ord; akademiskt skrivande; gymnasium;

    Sammanfattning : Idag förväntas gymnasieelever utveckla färdigheter i att skriva akademiska texter och använda ett akademiskt språkbruk. Tidigare forskning har undersökt elevtexter i kursen svenska 3 (SVE), men inte kursen svenska som andraspråk 3 (SVA). LÄS MER

  2. 2. Kom alla mina ackord! -Vi törs inte för tonarten! : En studie om att skriva låtar med tonartsfrämmande ackord.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rickard Johansson; [2021]
    Nyckelord :Låtskrivning; Grunge;

    Sammanfattning : Som låtskrivare är det vanligt att jag hamnar i gamla mönster i mitt komponerande. Jag använder mig ofta av ackord som jag vanligtvis har i mina låtar och går ofta tillbaka till den harmonik som jag tidigare haft i mina kompositioner. LÄS MER

  3. 3. Inte bara klassrummet–det handlar om allting : Sprintelevers upplevelser av språkutveckling under distansundervisningen våren 2020

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Kristina Göranzon; [2020]
    Nyckelord :andraspråkutveckling; stöttning; interaktion; digitala arbetssätt; motivation; individuella och sociala skillnader.;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka hur sju språkintroduktionselever (sprintelever) upplevde att språkutvecklingen påverkades vid distansundervisningen våren 2020, då de gick gymnasiets språkintroduktionsprogram årskurs tre. De har under hösten samma år intervjuats i tre fokusgrupper om hur färdigheterna läsa, skriva, lyssna och tala påverkades av det annorlunda arbetssättet. LÄS MER

  4. 4. Vem kan skriva för utan vind. En studie i att komponera vokalmusik utifrån textförfattande och sångimprovisation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Tuva-Lill Elwerdotter; [2019-01-28]
    Nyckelord :Vokalmusik; Komposition; Text; Improvisation; Inspiration; Kreativitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om planerad och strukturerad kompositionstid kan vara gynnsamt för musikskaparen och underlätta produktion av vokalmusik. Centrala frågeställningar i mitt arbete är om planerad kompositionstid kan gynna den kreativa processen och om de två kompositionsuppläggen jag tagit fram, ”Sångimprovisation till förutbestämda ackord” och ”Text blir till sång”, kan vara gynnsamma för mitt musikskapande. LÄS MER

  5. 5. Webbutveckling med Flask och WordPress

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Viktor Wällstedt; Hans Tchou; Adrian Shosholli; Tobias Lundberg; Janos R. Dani; Fredrik Bengtsson; Viktor Agbrink; Andreas Järvelä; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport handlar om ett projekt åtta studenter på Linköpings universitet genomförde våren 2017, inom ramarna för kursen TDDD96: Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Fokuset i projektet var att bygga upp en ny webbplats åt en kund, Musikaliska konstföreningen, som ska ersätta deras gamla webbplats. LÄS MER