Sökning: "Mårten Andersson"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Mårten Andersson.

  1. 1. Design and Development of a Foldable Motorized Micro-Haulage Vehicle

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Gustaf Andersson; Mårten Lönn; [2023]
    Nyckelord :Product Development; Additive Manufacturing; Topology Optimization; Walking; Micro-Haulage Vehicle.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis describes the process of designing and developing a foldable motorized micro-haulage vehicle, which follows the user, for urban transportation. The project is made in collaboration with Volvo Car Corporation. The transportation industry stands as a significant contributor to greenhouse emissions. LÄS MER

  2. 2. Bilden av Hälsingegården - Från Düsseldorfmåleri till pixelkonst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Ebba Persson; [2022]
    Nyckelord :decorated farmhouses of Hälsingland; genre; provinsialism; pixel art; hälsingegård; genremåleri; provinsialism; pixelkonst; Josef Wilhelm Wallander; Mårten Andersson; Erik Olof Wiklund;

    Sammanfattning : This essay examines the ways the decorated farmhouses known as hälsingegårdar of Hälsingland, Sweden, are depicted in art from the late nineteenth century Düsseldorf school of painting to contemporary pixel art and how the ways of depiction have changed over time. Three different works of art are analyzed with Erwin Panofsky’s model for iconographic and iconological analysis. LÄS MER

  3. 3. A Gameful Quest to Make Second Language Acquisition Fun

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Olov Mårten Andersson; [2015]
    Nyckelord :game design lenses; gamification; motivation; intrinsic motivation; skill; competence; challenge; flow; playcentric design; feedback; self-determination theory; second language acquisition; playtesting;

    Sammanfattning : This study explores the application of principles from game design, and the motivational psychology it is founded upon, to the domain of second language acquisition. A gameful design process based on playtesting andanalysis with design lenses is adapted and used to iteratively design and develop a system for conversation practice with the goal of creating a motivating and engaging experience. LÄS MER

  4. 4. Hur konstigt som helst! – hur ADJEKTIV/ADVERB som helst - konstruktionens användning och egenskaper

    L2-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Mårten Andersson Ringström; [2012-10-16]
    Nyckelord :konstruktionsgrammatik; konstruktikon; korpusstudie; SweCxn;

    Sammanfattning : Syfte med uppsatsen har varit att karaktärisera och beskriva hur adjektiv/adverb som helst- konstruktionens användning och egenskaper. Resultatet av en korpusstudie i språkbanken vid Göteborgs universitet har används som grund för att konstruera en konstruktikonpost i det konstruktikon som ska bli en påbyggnad på Svenskt frasnät++. LÄS MER

  5. 5. VD-ersättningar i statligt ägda bolag : - Ett resultat av lotteri, eller tydliga riktlinjer?

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mårten Andersson; Ante Berglund; [2010]
    Nyckelord :VD-ersättningar; statliga bolag;

    Sammanfattning : Storleken på VD-ersättningar i svenska bolag har de senaste åren debatterats livligt i massmedia. Artiklar och olika undersökningar har påvisat en stark ökning av direktörslönerna både på lång och kort sikt. LÄS MER