Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Event i relation - vilka komponenter bör ingå i en bra relation mellan kund och eventföretag?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jill Nilsson; Magnus Östman; Linda Nilsson; [2007]
    Nyckelord :relation; relationsmarknadsföring; förtroende och event.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vid köp av en upplevelse får du enbart en tjänst, med ett löfte om ett mervärde. Att köpa en upplevelse är ofta förknippat med en viss osäkerhet och ett risktagande från kundens sida då man inte med säkerhet vet vad man köpt förrän efter arrangemanget är genomfört. LÄS MER

  2. 2. Intäktsoptimering - om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ann-Sofie Palm; Magnus Östman; [2006]
    Nyckelord :internet som boknings- och distributionskanal. revenue management; Economic planning; Ekonomisk planering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intäktsoptimering – om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Författare: Ann-Sofie Palm och Magnus Östman Handledare: Gustav Kastberg och Ola Mattisson Problemformulering: Den tekniska utvecklingen har gjort Internet till ett betydelsefullt redskap för hotellen i dess arbete med bokning och distribution. Internetanvändandet har medfört möjligheter för hotellen att öka sina intäkter. LÄS MER