Sökning: "MNF"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet MNF.
1. Kinesiska direktinvesteringar : Företagsförvärv på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker de huvudsakliga motiven bakom kinesiska företagsförvärv på den svenska marknaden. På senare tid har Kinas direktinvesteringar inom de europeiska länderna ökat, där Sverige har varit en av de huvudsakliga mottagarna. LÄS MER
2. Implementering av armlängdsprincipen 2014 - Ett spel för gallerierna?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : I och med att globaliseringen ständigt ökar, så ökar även antalet multinationella företag (MNF), som i sin tur ökar antalet gränsöverskridande interna transaktioner. De globala effekterna av manipulerad internprissättning har länge varit ett välkänt fenomen och metoderna för att finna rätt internpris har utvecklats under åren. LÄS MER
3. Kan svenska företag lära sig dansa samba? : En studie om svenska företags etablering i Brasilien
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur den institutionella kontexten i Brasilien påverkar svenska företag som avser att etablera sig i landet. Utifrån detta kommer vi även belysa hur företagen bör hantera de barriärer som den nämnda kontexten kan utgöra. LÄS MER
4. CSR - över kontinenternas gränser : En kvalitativ fallstudie:Strategier för svenska multinationella företag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) är idag ett vida diskuterat ämne inom företagslitteratur. Denna diskussion har resulterat i att begreppet är väldigt brett, vilket försvårar arbetet för företag att definiera, samt förstå innebörden av CSR. LÄS MER
5. Svenska SMF i en global värld : Internationaliseringsstrategier för expansion till Indien
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: Svenska SMF i en global värld Internationaliseringsstrategier för expansion till Indien Kurs: 2EB00E Kandidatuppsats VT-2012 Författare: Erik Busk 860724 Peter Olsson 830502 Erik Örlander 861126 Bakgrund: Att etablera sig på en internationell marknad har tidigare varit förbehållet främst stora företag. Men i takt med att inträdesbarriärerna har minskat har det öppnats möjligheter även för mindre företag att etablera sig på en internationell marknad och Indien är ett av de länder som lockat flest utländska företag de senaste 20 åren. LÄS MER