Sökning: "Maja Lundmark"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maja Lundmark.

  1. 1. Sökningar, sopranroller och Stanislavskij: att förbereda operaarior inför en audition

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i Malmö

    Författare :Maja Lundmark; [2023]
    Nyckelord :Opera; audition; Stanislavskij; Le nozze di Figaro; der Freischütz; Performing Arts;

    Sammanfattning : Syftet med min lecture recital är att utforska vilka konstnärliga medel jag har för att förbereda två operaarior inför en provsjungning och hur jag kan använda mig av dem i mitt arbete samt undersöka hur jag kan gestalta mina operaarior på en provsjungning utan regi, rekvisita och kostym. För att ta reda på det har jag studerat olika källor i form av litteratur, partitur och libretton där den viktigaste källan har varit Stanislavskijs bok En skådespelares arbete med sig själv. LÄS MER

  2. 2. Från medarbetare till ledare : en kvalitativ studie om kompetens och kompetensutveckling för förstagångs­ledare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Maja Berglund; Lisetta Casagrande; [2019]
    Nyckelord :Övergångar i arbetslivet; kompetens; förstagångsledare; lärande;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska internrekryterade förstagångs­ledares uppfattningar om vilka kompetenser som krävs för att hantera ledarrollen, samt hur organisationer kan stötta internrekryterade förstagångsledare i att utveckla dessa kompetenser. Studien är avgränsad till de internrekryterade förstagångs­­ledare, som gått från medarbetare till ledare inom samma organisation. LÄS MER

  3. 3. Effective Events : A quantitative study analyzing if event marketing can help business students find a potential employer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marina Björnström; Maja Lundmark; [2016]
    Nyckelord :Events; Event Marketing; Employer Branding; Marketing; Branding; Marknadsföring; Event Marknadsföring; Events;

    Sammanfattning : The main object of this thesis is to study and explore if students at Umeå School of Business and Economics (USBE) can find potential employers though Event Marketing (EM). The authors will analyze EM as a tool for interaction and information, and if these tools will help students gain more knowledge about companies that can make them more interesting as potential employers. LÄS MER