Sökning: "Marknads"
Visar resultat 1 - 5 av 213 uppsatser innehållade ordet Marknads.
1. Robotic Automation of Mechanical Verification
Master-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling och designSammanfattning : This master thesis explores the implementation of Collaborative robots into Elekta's mechanical product verification process. Elekta is a pioneer in precision radiation therapy solutions. Ensuring the compliance of Elekta's products with performance, safety, and quality criteria is of great importance. LÄS MER
2. ESG-betyg och aktievärde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: ESG-betyg och aktievärde: En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan ESG-betyg och aktievärde. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Malin Printz och Oskar Karlsson Handledare: Jan Svanberg Datum: Januari - 2024 Syfte: Företagens hållbarhetsarbete har blivit ett aktuellt ämne på senare år. LÄS MER
3. Can an alternative cosmovision challenge the market hegemony? : an analysis of article 6.8 in the Paris agreement
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : A rising global temperature and increased emissions, in combination with the slow progress of the yearly climate negotiations shows that there is something hindering the radical improvement needed to protect both the planet and humanity. The outset for this thesis is to study the UN climate negotiations and the alternative discourse that can question the hegemony. LÄS MER
4. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER
5. Sell in May and go away - sanning eller påhitt?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Sell in May and go away”, på svenska: sälj i maj och håll dig borta, är ett gammalt talesätt inom finansvärlden som syftar till att aktiemarknaden tenderar att prestera betydligt sämrei perioden maj till oktober än perioden november till april. Enligt talesättet ska man därför sälja av sina aktieinnehav i början av maj för att sedan köpa tillbaka dem i slutet av oktober. LÄS MER