Sökning: "Mesh Deformation"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Mesh Deformation.

  1. 1. Analys av värmedistribution hos en kabelsko vid drift : Med hjälp av finite element analysis

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Kachin Khamrangsee; [2023]
    Nyckelord :comsol; multiphysics;

    Sammanfattning : I detta arbete simulerades pressningsprocessen och värmeflödet hos en kabelsko genom att använda finite element analasis med hjälp av simuleringsprogrammet COMSOL Multiphysics. Syftet med värmeanalysen var för att undersöka om kabelskon får värmefläckar under drift som kan orsaka utmattning av metall. LÄS MER

  2. 2. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Tell; [2023]
    Nyckelord :Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER

  3. 3. Real-time Soft Body Simulation using Extended Position-Based Dynamics and Tetrahedral Deformation

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :William Kamnert; [2023]
    Nyckelord :Physically based animation; Soft body deformation; Volumetric models; GPU parallel computing;

    Sammanfattning : Background. Several methods have been used to simulate soft body deformation, such as mass-spring systems and position-based dynamics. This has been done using tetrahedral mesh models for preservation of shape and volume. LÄS MER

  4. 4. Digital Twin Performance : Unity as a platform for visualizing interactive digital twins

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Tim Nämerforslund; [2022]
    Nyckelord :Unity Engine; C#; Data Point; Vertex; Vertices; Mesh; Frames per second; Usability; Digital twin; Simulation.;

    Sammanfattning : The project set out to construct a proof of concept for surface deformation in the Unity Engine using available assets and tools compatible with the Unity Engine, and via the proof of concept investigate which factors in a mesh deformation simulation that affects performance in terms of frames per second, memory usage and usability the most. This while looking into suitable data structures in the Unity Engine for handling expected data in a physics simulation of a surface deformation, such that of mining or scraping a cave wall. LÄS MER

  5. 5. Material Characterization and Blade Impact Simulation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Gustaf Bodare; [2022]
    Nyckelord :Strain rate dependency; Split-Hopkinson pressure bar; Digital image correlation; LS-DYNA; FEM; SPG;

    Sammanfattning : Blades used on brushcutters and lawn mowers are subjected to a wide variety of working conditions. Besides continuous loads from cutting grass, the blades are also subjected to accidental impacts of branches, stones and structures. LÄS MER