Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 266 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Matematiska samtal i klassrummet : En intervjustudie om lärares uppfattningar om betydelsen av matematiska samtal och hur arbetet med samtalen genomförs

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Helen Törngren; [2023]
    Nyckelord :Matematiska samtal; yngre åldrar; lärare; intervjuer;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka vad lärare som arbetar med elever i de yngre åldrarna har för uppfattning om matematiska samtal, vad matematiska samtal är och hur de arbetar med dem i helklass, grupp och enskilt. Studien undersöker även lärares uppfattning om vad samtalen ger för utbyte för dem själva och för eleverna. LÄS MER

  2. 2. Att arbeta med vuxnas studiemotivation : En kvalitativ studie om lärares erfarenheter av och arbete med motiverande samtal och deras uppfattningar av samtalsmetoden MI – Motivational Interviewing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Svetlana Al-Omar; [2022]
    Nyckelord :motivation; motiverande samtal MI; vuxenutbildning; extra anpassningar; relationellt perspektiv; salutogent perspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur Komvuxlärare beskriver att de arbetar med motiverande samtal samt deras syn på metoden som en extra anpassning för elever i behov avstöd i vuxenutbildning. För att få svar på mina frågor har jag först studerat tidigare studier som belyser olika typer av forskning kring faktorer som påverkar vuxnas studiemotivation samt implementering av metoden motiverande samtal MI i vuxenpedagogiska verksamheter. LÄS MER

  3. 3. "Jag känner mina influencers" : En fokusgruppsstudie om unga kvinnors attityder och köpbeteenden inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Tilda Bondesson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; two-step flow of communication theory; consumer behavior; buying process; Influencer marketing; tvåstegshypotes; konsumentbeteende; köpprocess;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain knowledge and provide information about the attitudes that young females have about influencers and influencer marketing, but also to examine the factors that persuade them to a purchase that they have been exposed to through influencer marketing on Instagram. The study has a qualitative method and was made by three focus groups. LÄS MER

  4. 4. En jämförelsestudie mellan regelsystem och pelar-balksystem

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hamid Rezaei; [2022]
    Nyckelord :.;

    Sammanfattning : Sverige antog ett klimatpolitiskt ramverk med målet att år 2045 ska Sverige inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser till atmosfären. Klimatets påverkan från byggsektorn i Sverige står idag för närmare 21 procent av totala utsläppen. LÄS MER

  5. 5. De gör sitt bästa,men det räcker inte. : Personals och vårdnadshavares perspektiv på fritidshemmets inkluderande praktik.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Helena Myllymäki Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Fritidshemmets inkluderande praktik; intervju; grundad teori; symbolisk interaktionism; det relationella perspektivet; personal; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att få kunskap om personal och vårdnadshavares perspektiv på vilka möjligheter och utmaningar de ser i fritidshemmets inkluderande praktik för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF). Insamlingen av data har skett genom intervjuer med personal och vårdnadshavare. LÄS MER