Sökning: "Mitt Romney"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mitt Romney.
1. Politisk tro : En framinganalys om amerikansk politik, media och mormonism
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur Mitt Romney och hans mormonska tro porträtterades i tidningarna The New York Times och The Washington Post under presidentvalet 2012. Artiklarna som har analyserats är hämtade från sista veckan av valet, från 1 november fram till 7 november 2012, dagen efter valdagen. LÄS MER
2. Reglerad reproduktion - En studie över abortdiskursen i Kina och abortmotståndet i USA
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : This thesis is on the subject of different views on abortion. With a qualitative analysis of the family planning policy in China and interviews with four persons living in China I try to answer what abortion can mean in this context. LÄS MER
3. Social media in US presidential elections 2012 : How different use of social media can influence behaviour and participation of the online audience
Master-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Social media is playing a significant role in our everyday life. New tools are emerging everyday and offer the users exciting opportunities. Not just ordinary people use social media.It became very popular among companies, politicians and government. LÄS MER
4. Bias in Election Coverage : The Top Three Cable News Networks’ Framing of Content, and their Reporting on the 2012 United States Presidential Election
Master-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : News coverage of a political campaign highlights the issues that are deemed important to attract a higher rate of viewers by those who have the power of decision in the media. The host/s or moderator of the news program acts as mediators between political actors and the citizens who consume the news. LÄS MER
5. Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärkesbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Abstract TITEL Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärksbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012 FÖRFATTARE Sophie Björkqvist & Elina Schüler HANDLEDARE Ulf Petäjä EXAMINATOR Ronny Severinsson TYP AV RAPPORT C-uppsats ÄMNE Medie- och kommunikationsvetenskap SEKTION Sektionen för Hälsa och samhälle, Högskolan i Halmstad 2012 SYFTE Syftet med studien är att undersöka Michelle Obamas och Ann Romneys retoriska verktyg och argument som används i särskilda tal, som hjälper till att bygga presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romneys varumärke under valkampanjen 2012. Studien ämnar också öka förståelsen kring att presidentkandidaterna ses som varumärken och inte politiker. LÄS MER