Sökning: "Mobile User Interface"

Visar resultat 21 - 25 av 322 uppsatser innehållade orden Mobile User Interface.

  1. 21. Developing an Intuitive Livestreaming Scheduling Experience for Live-streamers

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Viktor Malmedal; [2022]
    Nyckelord :user interface ui ; user experience ux ; interaction design IxD ; web design; usability; live-stream; scheduling; Kvix; streaming; software development; agile;

    Sammanfattning : Most people are used to recording videos on their mobile phones. However, becoming a streamer is another step further in complexity. This thesis evaluates how a streaming scheduling system can be developed to enhance the usability. It goes from idea to finished system using a design-build-test approach. LÄS MER

  2. 22. Interface Design to Increase Consumers’ Engagement with Energy Usage

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Helena Frestadius; [2022]
    Nyckelord :Energy consumption; human computer interaction; interface design; user testing; in-depth interviews;

    Sammanfattning : Energy feedback systems have the potential to support households in utilizing their energy more efficiently and making sustainable decisions. However, the feedback must be carefully designed and delivered to resonate with the individual and change behavioral patterns. LÄS MER

  3. 23. Utformning av en applikation för att reducera stress kopplat till hem och hushåll

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hannah Ågren; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur en HiFi-prototyp av en mobilapplikation kan utformas för att reducera stress hos kvinnor, i åldrarna 26–41 år, med barn. Stress i detta arbete avgränsas till stress som kan kopplas till hem och hushåll. Hem och hushåll i detta arbete innebär alla typer av uppgifter som utförs i hemmet. LÄS MER

  4. 24. Att våga eller vilja använda BankID : Vilka utmaningar möter äldre när de skall inkluderas i ny teknologi?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Rebecca Johansson; Jessie Holm; [2022]
    Nyckelord :Interaction Design; Design for Elderly; Digital Technologies; Digital Design Marginalization; Digital Inclusion; Senior Technology Acceptance; Qualitative Research; Interaktionsdesign; Design för Äldre; Digitala Teknologier; Digital Design Marginalisering; Digital Inkludering; Teknologi Acceptans hos Äldre; Kvalitativ Forskning;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats har målet att skapa förståelse och ge inblick till äldres behov relaterade till inkludering i användandet av nya teknologier. Tidigare forskning visade att vissa äldre inte är vana vid att använda nya teknologier eller inte har de medel som behövs för att inkluderas i det ‘digitala samhället’ och riskerar att hamna i digitalt utanförskap. LÄS MER

  5. 25. Ett designförslag för en onboardingapplikation : Kandidatuppsats inom Kognitionsvetenskap

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filippa Strandberg; [2022]
    Nyckelord :Onboarding; pre-onboarding; interaktionsdesign; user experience; user interface;

    Sammanfattning : How successful a company is depends on how well their employees thrive and perform. New employees who do not receive a structured onboarding tend to terminate their employment within the first four months. A structured and positive onboarding experience results in higher work efficiency and performance. LÄS MER