Sökning: "Oliver Alexander"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Oliver Alexander.

  1. 1. IT-säkerhetens påverkan på distansarbetets uppskalning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Alexander Nilsson Sump; Oliver Ilijason; [2022]
    Nyckelord :Distansarbete; Informationssäkerhet; IT-säkerhet; Molntjänst; CIA-triaden; TTAT; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Distansarbete är en term som kommit att bli allt vanligare sedan Covid-19 pandemins början, och nu arbetar organisationer med att hitta sin nya identitet gällande tillvägagångssätt för arbete. Detta har lett till nya utmaningar för IT-säkerheten hos samtliga branscher då man nu bör se över sina rutiner, riktlinjer och tekniker för att förse sina anställda med vad de behöver för att arbeta ostört även hemifrån. LÄS MER

  2. 2. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER

  3. 3. Internet of Things and its Business Models

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Jill Egel; [2019]
    Nyckelord :Internet of Things; IoT; industrial Internet of Things; IIoT; Business Models;

    Sammanfattning : The Internet of Things (IoT) is the next phase in the evolution of the internet, where everyday objects are connected to the internet, and obtain the capacity to communicate with other devices and sense their environment. Especially the IIoT is one of the most talked about industrial business concepts since the recent years, companies try to focus on business models and operational efficiency. LÄS MER

  4. 4. Symtomutveckling hos vårdsökande barn och ungdomar med psykiatrisk problematik i Kronoberg : En tvärsnittsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Oliver Karlsson; Alexander Fransson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In national surveys of mental illness in Sweden in the group of children and adolescents, an increase in prevalence has been observed. To our knowledge there are no regional surveys in the area. LÄS MER

  5. 5. The Booms and Busts of Private Equity - A study of the drivers and components of private equity cycles

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Alexander Marell; Oliver Kull; [2017]
    Nyckelord :Private equity; Venture capital; Buyout; Business cycle; Boom and bust;

    Sammanfattning : In this paper we study the drivers behind private equity cycles. The data consists of 107 282 deals made by 7 296 firms. We hypothesize that activity in the private equity industry is driven by economic shocks, capital supply and demand, as well as market timing, information asymmetries, and agency conflicts. LÄS MER