Sökning: "Organic wine"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Organic wine.
6. Values of quality in ‘natural’ wine production : the study of ‘natural’ wine in Germany
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The current food production system based on a globalized network of economic efficiency and productivity relies on resource intensive production methods that are often environmentally destructive and unsustainable. Therefore, a growing body of research seeks to understand how different alternative food networks (AFNs) are potentially shaping new approaches to agriculture and our relationship to food in order to combat the current environmental crisis. LÄS MER
7. Ekologisk konsumtion : En studie om konsumenters beteenden och attityder om ekologiska viner
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Sales of organic wines are continuously increasing and over the past 5 years, sales havedoubled globally. Today, there is a large market potential for organic products, but it is achallenge to anticipate consumer needs linked to the benefits of environmentally friendlyproducts. LÄS MER
8. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER
9. Regional rebranding through wine tourism and organic viticulture : A case of small to medium wine domains in Beaujolais, France
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This research is a case study on the wine producing region of Beaujolais, France. It investigates the potential that organic wine tourism, which promotes the benefits of responsible wine production methods, has to positively rebrand Beaujolais. LÄS MER
10. Why Which Wine: An Explorative Study on Wine Cues and Swedish Wine Consumers' Decision-making
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The thesis studies Swedish consumers' decision-making when they select a bottle of wine. We use literature on decision-making as responses to cues as framework investigate the impact of four wine-related cues, namely country of origin, price, organic and grape variety. LÄS MER