Sökning: "Organic wine"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Organic wine.

  1. 6. Values of quality in ‘natural’ wine production : the study of ‘natural’ wine in Germany

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Maximilian Hågård Brown; [2021]
    Nyckelord :‘natural’ Wine; alternative; conventions; quality; food; agriculture; sustainability; organic; biodynamic;

    Sammanfattning : The current food production system based on a globalized network of economic efficiency and productivity relies on resource intensive production methods that are often environmentally destructive and unsustainable. Therefore, a growing body of research seeks to understand how different alternative food networks (AFNs) are potentially shaping new approaches to agriculture and our relationship to food in order to combat the current environmental crisis. LÄS MER

  2. 7. Ekologisk konsumtion : En studie om konsumenters beteenden och attityder om ekologiska viner

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maureen Sami; Emma Lukic; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sales of organic wines are continuously increasing and over the past 5 years, sales havedoubled globally. Today, there is a large market potential for organic products, but it is achallenge to anticipate consumer needs linked to the benefits of environmentally friendlyproducts. LÄS MER

  3. 8. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Charlotta Ekebergh; Thai To; [2021]
    Nyckelord :Wine; Intention To Buy ITB ; Willingness To Pay WTP ; Organic; Label; Packaging;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER

  4. 9. Regional rebranding through wine tourism and organic viticulture : A case of small to medium wine domains in Beaujolais, France

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Inès van Tol; [2021]
    Nyckelord :Wine tourism; Beaujolais; organic viticulture; sustainable production methods; regional rebranding;

    Sammanfattning : This research is a case study on the wine producing region of Beaujolais, France. It investigates the potential that organic wine tourism, which promotes the benefits of responsible wine production methods, has to positively rebrand Beaujolais. LÄS MER

  5. 10. Why Which Wine: An Explorative Study on Wine Cues and Swedish Wine Consumers' Decision-making

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Widstrand; Anton Giwercman; [2020]
    Nyckelord :Wine; Cues; Conjoint analysis; Consumer Decision-making; Knowledge;

    Sammanfattning : The thesis studies Swedish consumers' decision-making when they select a bottle of wine. We use literature on decision-making as responses to cues as framework investigate the impact of four wine-related cues, namely country of origin, price, organic and grape variety. LÄS MER