Sökning: "Oskar Ask"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Oskar Ask.

  1. 1. Controls over stream temperature in a northern boreal landscape

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskap

    Författare :Oskar Damström; [2023]
    Nyckelord :Aquatic ecosystems; Climate change; Stream warming; Boreal streams;

    Sammanfattning : With widespread increases in air temperature, it is expected that the temperature of aquatic ecosystems will also increase, especially at high latitudes. Warmer streams and rivers could have severe, direct impacts on cold-adapted aquatic fauna but may also indirectly influence species by reducing the amount of suitable habitat. LÄS MER

  2. 2. “Du får inte prata hållbarhet om du inte pratar affär” : Creating shared value i stora etablerade svenska företag ochexterna faktorers påverkan på CSV-strategier

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Oskar Ask; Carl Ström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Externa krisers påverkan på MCS utifrån ett interaktivt och diagnostiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Oliver Aronsson; Oskar Ask; Carl Ström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Patientens upplevelser och erfarenheter vid bedside överrapportering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Oskar Holmér; Julia Tengwall; [2022]
    Nyckelord :Personalized medicine; Patient participation; Experience; Health communication; Bedside handover; Personcentrerad vård; Patientdelaktighet; Upplevelse; Hälsokommunikation; Bedside överrapportering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Överrapportering mellan skiftbyten är en central roll för sjuksköterskan och en viktig del för vårdverksamheten. Dock är den traditionella överrapporteringen identifierad som ett möjligt område för felkommunikation och minskad patientdelaktighet. LÄS MER

  5. 5. Clustering and Summarization of Chat Dialogues : To understand a company’s customer base

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Artificiell intelligens och integrerade datorsystem

    Författare :Oskar Hidén; David Björelind; [2021]
    Nyckelord :Machine Learning; NLP; Text Representations; Clustering; Extractive summarization; TFIDF; S-BERT; FastText; K-means; DBSCAN; HDBSCAN; LSA; TextRank; Word Mover s Distance WMD ;

    Sammanfattning : The Customer Success department at Visma handles about 200 000 customer chats each year, the chat dialogues are stored and contain both questions and answers. In order to get an idea of what customers ask about, the Customer Success department has to read a random sample of the chat dialogues manually. LÄS MER