Sökning: "Price premium"

Visar resultat 1 - 5 av 131 uppsatser innehållade orden Price premium.

  1. 1. A global brand imagery context on consumers’ willingness to purchase and pay price premium: the EuroAsia telecommunication sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Adam Oskarsson; Andreas Rosander; Pattapong Wirungruangkul; [2018-07-03]
    Nyckelord :Price premium; Purchase intention; Brand imageries; Brand equity; Telecommunication; Smartphones;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Circular business model – Access based car service : A Quantitative Study from customers´ perspective

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sam Eltahan; Jan Kristl; Ahsan Javed; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study develops the knowledge and understanding of Circular Business Model (CBM) from the consumers´ perspective in Sweden. It is of great importance, for the Swedish companies that are planning to establish collaborative consumption or move towards other CBMs, to understand how and what are the consumers´ attitudes, behaviour, and the level of purchase intention towards circular business models. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsmärkningar i klädbranschen - ett sätt att bygga varumärkeskapital?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Bjursåker; Gustav Johansson; Lovisa Walldén Persson; [2018]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Kundbaserat varumärkeskapital; Klädbranschen; Hållbarhetsmärkning; E-handel; Brand equity; Customer-based brand equity; Clothing industry; Sustainability label; E-commerce; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en hållbarhetsmärkning av kläder i en e-handelskontext påverkar ett företags varumärkeskapital. Metod: Studien utgick från en kvantitativ ansats där tre av Aakers (1991) fem dimensioner av kundbaserat varumärkeskapital operationaliserades. LÄS MER

  4. 4. Turning wine into gold: How premium winemakers overcome the quality-price paradox

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martin Sermann; [2018]
    Nyckelord :Price formation; Reputation management; Formation of consumer preferences; Social distinction; Wine;

    Sammanfattning : Some wine drinkers spend a small fortune on a single bottle of wine. What appears to be justified by the product quality is called into question by academic research ascertaining that price and wine quality appear to be of rather loose connection. LÄS MER

  5. 5. Introducing purchasable technical service packages in a productoriented organization - A Go-To-Market Study -

    H-uppsats, Chalmers tekniska högskola/Institutionen för arkitektur och samhällsbyggnadsteknik

    Författare :Christian Oskarsson; Sven Kurzbach; [2018]
    Nyckelord :Servitization; Marketing Strategy; Pricing; Go-to-Market Plan; Freemium;

    Sammanfattning : This study examines the development of a go-to-market plan for service offerings in aproduct centric company. Servitization is a phenomenon where many firms see greatpotential to strengthen their market position and simultaneously create additionalvalue to increase revenue. LÄS MER