Sökning: "REBECCA SVENSSON"
Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade orden REBECCA SVENSSON.
16. Den utvecklande konsumentrollen : En komparativ studie av generation X och generation Z gällande individens perspektiv angående tankar om inköp av kläder
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste 25 åren har det skett en utveckling av internet och i vilken omfattningen internet används (Handelns historia, u.å.). Detta har möjliggjort en ökad kommunikation och större möjligheter till konsumtion för individer, där fysiska butiker varit det dominerande alternativet tidigare. LÄS MER
17. Den kommunala resursfördelningen : ett svårlagt pussel
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : De kommunala resurserna är stora i sitt omfång men ofta begränsade i relation till verksamheterna behov. Arbetet att fördela resurser har därmed en central roll i de svenska kommunerna. LÄS MER
18. Talent Management : Strategin som alla talar om men på olika sätt
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie är att på en operativ nivå undersöka praktikers syn på talang, inom en och samma organisation, samt deras erfarenhet av Talent Management för att skapa en djupare förståelse för potentiella orsaker till att Talent Management inte upplevs fungera i praktiken. Undersökningen genomfördes i en svensk högteknologisk organisation baserat på inledande intervjuer med en Talent Management-specialist samt djupgående intervjuer med HR-medarbetare och linjechefer. LÄS MER
19. Hur uppfattar förskollärare fysisk aktivitet och motorisk träning i förskolan : En intervjustudie med nio förskollärare
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Vårt syfte med studien var att undersöka hur förskollärarna uppfattar fysisk aktivitet i förskolan samt vilken kompetens de känner att de har när de leder rörelsepass med barn. För att undersöka detta använde vi oss av intervjuer som metod. För att få studien besvarad intervjuades 9 stycken förskollärare utifrån tre förskolor. LÄS MER
20. "Konflikter är ju stort" : Ett arbetslags konstruktioner om konflikter i förskolan
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Studiens syfte är att ur ett socialkonstruktionistiskt perspektiv identifiera och diskutera hur förskollärare konstruerar konflikter, konflikthantering, barn som konflikthanterare och förskollärarens egen roll i hanteringen av konflikter inom verksamheten på en förskoleavdelning. Forskning kring teorier, lärares perspektiv på barn och konflikthantering samt Cohens konfliktpyramid har bearbetats. LÄS MER