Sökning: "Rasmus Svensson"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden Rasmus Svensson.

  1. 6. ATT VARA, ELLER ATT TILLFÄLLIGT VARA? – En kvalitativ studie om vad bemanningsanställd personal motiveras av i det dagliga arbetet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rasmus Hallberg; Simon Svensson Lundsten; [2021]
    Nyckelord :Motivational factors; staffing; two-factor theory; motivation; goal theory.; Motivationsfaktorer; bemanningsanställda; tvåfaktorteori; motivation; målsättningsteori.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vår studie riktar sig mot den anställningsform som onekligen haft en inverkan på arbetsmarknaden det senaste decenniet och som inte visar något tecken på att stagnera i utbredning. Motivation som begrepp kan upplevas svårt att förstå men inre drivkraft har förmodligen varje individ erfarit vid något tillfälle i livet. LÄS MER

  2. 7. Conclusion of Contract in China's New Civil Code - A comparative study in relation to China’s New Civil Code

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Rasmus Svensson; [2021]
    Nyckelord :China s New Civil Code; Conclusion of Contracts in China; A comparative study in relation to China s New Civil Code; Chinese contract law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : China has adopted a new Civil Code, which is a newly updated and modern legislation. The Code consists of seven parts, and the part regarding contracts consists of 526 articles, which is the most significant part of all seven. Technological development all over the world has changed the way how contracts are concluded. LÄS MER

  3. 8. Vilka inlägg skapar engemang på Sociala Medier? : En kvantitativ studie hur företag i klädbranschen genererar olika nivåer av engagemang på instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad; Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Rasmus Svensson; Isabelle Björkman; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract  Date:                               June 2nd 2021 Level:                               Bachelor, 15HP Institution:   Halmstad University Tutor:      Anna Sörensson Examiner:   Navid Ghannad Title:                 What kind of posts create engagement on social media?                                                A study how companies in the clothing industry generate                                              different levels of engagement on Instagram.  Keywords:       Consumer engagement, Instagram, influencer marketing,                                            Social media marketing, consumer behavior. LÄS MER

  4. 9. Spelifiering av kulturarv : En kvalitativ studie om att skapa engagemang kring Sveriges kulturarv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jadelius Emil; Svensson Rasmus; [2021]
    Nyckelord :Cultural heritage; Gamification; Fogg s Behavior Model FBM ; Location-based applications; User-Centered Design; Kulturarv; Spelifiering; Foggs beteendemodell FBM ; Platsbaserade applikationer; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Introduktion: Besöksnäringen är en växande sektor i Sverige, där kulturarv utgör en central del för att förmå skapa attraktiva besöksmål. Trots detta finns det fortfarande många kulturarv som inte synliggörs och därmed förblir outnyttjade resurser för städer och landsbygd. LÄS MER

  5. 10. Revisorns Oberoende : - en kvantitativ studie om erfarenhetens och personlighetens påverkan på oberoendet gentemot klienterna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Rasmus Brink; Erica Johansson; Anton Svensson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Revisorns oberoende är en väsentlig del av revisorns arbete. Revisorns huvudsakliga uppgift är att granska ett företags drift och dess finansiella rapporter, för att därefter objektivt uttala sig om detta, så att företagets intressenter kan förlita sig på siffrorna och företagets fortsatta drift. LÄS MER