Sökning: "Reggio Emilia pedagogy"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden Reggio Emilia pedagogy.

  1. 11. De hundra aspekterna av lyssnandet i en förskola i Reggio Emilia : Hur lyssnandet upplevs och utförs i praktiken - en fenomenologisk studie

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Adeile Da Campo; [2018]
    Nyckelord :Preschool; Phenomenology; Reggio Emilia pedagogy; Listening; Pedagogical documentation; Children´s participation.;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate how “listening” takes placein apreschool in Reggio Emilia, a city in northern Italy. This is a phenomenological study that investigates “listening” as a phenomenon based on children ́sand pedagogues ́ experiences. LÄS MER

  2. 12. Sluta flytta runt saker hela tiden! : En vetenskaplig essä om utmaningar i förskolans innemiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sofia Ingebrigtsen; [2017]
    Nyckelord :Preschool; Aristotle; episteme; techne; phronesis; Foucault; Reggio Emilia; the environment; the third educator; Förskola; Aristoteles; episteme; techne; fronesis; Foucault; Reggio Emilia; miljön; den tredje pedagogen;

    Sammanfattning : Title: Stop moving stuff around all the time! - A scientific essay about the challenges in the preschool indoor environment  My scientific essay is based on a series of events in which I believe that both I and my colleague was unprofessional and did not have the children’s best interest at heart. The events took place in my professional career as an unskilled educator. LÄS MER

  3. 13. Plats att växa : En förskola i Vasalund

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Rebecca Edin; [2017]
    Nyckelord :Förskola; Vasalund; Solna; Reggio Emilia; Gårdsrum; Barn; Utbildning; Lek; Lärandemiljö;

    Sammanfattning : På en 800 kvadratmeter stor tomt i området Vasalund i Solna kommun ska en ny förskola byggas. Förslaget är anpassat efter traditionell förskolepedagogik med inspiration från Reggio Emilia och har sin grund i en önskan om att skapa en byggnad anpassad för sin huvudsakliga brukare - barnen. LÄS MER

  4. 14. Lustfyllda vägar till skriftspråket : En kvalitativ studie om arbetet med skriftspråk utifrån barnens intresse i förskolan: En jämförelse mellan sex förskollärares erfarenheter av arbete med skriftspråk baserad på tre olika pedagogiska inriktningar.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Elinor Engelstoft; Therese Condori; [2016]
    Nyckelord :literacy in preschool; visual literacy; environment for learning; learning by aesthetics; books; reading aloud.;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how teachers in Waldorf, Reggio Emilia and traditional pedagogy work with literacy in preschools in Sweden. We also wanted to see the similarities and differences between the pedagogical approaches in the work regarding literacy and what the teachers think about the age of children when they learn to read and write. LÄS MER

  5. 15. Arkitektur och pedagogik : en historisk och samtida studie över arkitekturens pedagogiska betydelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Alfred Olsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This essay studies the relationship between architecture and pedagogy. More precisely, it focuses on how architects pedagogical ideas influence the way they plan and design a school. Their thoughts have been read through three older pedagogical thinkers and the Design theo-retical perspective. LÄS MER