Sökning: "Relationsstrategier"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Relationsstrategier.

  1. 1. En storbanks relationsstrategier : att bevara kundrelationer och kundförtroenden i takt med ökad digitalisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Linde; [2023]
    Nyckelord :Digital banking; Kundrelationer; Kundförtroenden; Relationsstrategier; Bank; Omnikanal-upplevelse;

    Sammanfattning : Den här studien har genomförts mot bakgrund av att bankerna i Sverige blir alltmer digitala. Detta skapar utmaningar för bankerna vad gäller att bevara kundrelationer och kundförtroenden i den digitala kontexten. LÄS MER

  2. 2. Får jag vara med och leka? : En kvalitativ studie om inneslutning och uteslutning i barns lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Anna Karlsson; Mia Kvist; [2016]
    Nyckelord :Förskola; Barn; Lek; Inneslutning; Uteslutning; Strategier; Sociala relationer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa en förståelse och kunskap om barns inneslutning och uteslutning i leken samt vilka strategier de använder för detta. Syftet är även att belysa barns egna uppfattningar om detta fenomen. Detta är en kvalitativ studie där vi använt oss av två metoder, deltagande observationer och intervjuer i fokusgrupper. LÄS MER

  3. 3. Bon Appétit! : En studie om maten och dryckens roll i en krosskulturell affärsrelation

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Norbert Heim; Alexander Nymberg; [2011]
    Nyckelord :Mat och dryck; kultur; affärsrelationer; relationsstrategier; sinnesmarknadsföring; krosskulturell;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen har vi valt att undersöka vilken roll och funktion mat och dryck har i en krosskulturell affärsrelation. Syftet är att förstå och beskriva vilken roll mat och dryck har i en affärsrelation samt att analysera hur främmande kulturers mat- och dryckesvanor påverkar affärsmän i en krosskulturell affärsrelation. LÄS MER