Sökning: "Richard Frank"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden Richard Frank.

  1. 6. Har de det som krävs? : En fallstudie av hur Försvarsmaktens varumärke påverkar organisationens rekrytering

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Frank; Fredrik Ingel; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Tack för kaffet! : - en analys av konsumentbeteende hos Premium Coffees potentiella kunder

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Holmberg; Richard Frank; [2010]
    Nyckelord :Consumer behaviour; purchasing behaviour; purchasing; co-branding; B2B; black box model; cofee; coffee machine; Nespresso; Premium Coffee; Konsumentbeteende; inköpsbeteende; inköp; co-branding; B2B; black box model; kaffe; kaffemaskiner; Nespresso; Premium Coffee;

    Sammanfattning : Hur resonerar potentiella kunder kring inköp av produkten som ens företag tillhandahåller? En av de främsta frågorna hos en marknadsförare, men också en fråga som är aktuell i vår marknadsekonomi i stort. Konsumentbeteende är därför ett givet fält inom företagsekonomin. LÄS MER