Sökning: "Rut Nyman"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rut Nyman.

  1. 1. Sara och Rut : Om gamla testamentets matriarkala mödrar ur ett tidlöst perspektiv i en mansdominerad värld

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Maria Nyman Wikström; [2017]
    Nyckelord :Chosenness; matriarch; patriarch; gender; symbol; faithful love; smartness; firmness;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate Sarah and Ruth – the matriarchs and women of The Old Testament – as women in a world dominated by men, and the issue in this study is about what contextual symbolism and function Sarah and Ruth have with the starting point from their contextual roles and status in a world of patriarchs. The method of this study is the hermeneutic attempt to create an interpretive community combined with descriptions from religious texts and research. LÄS MER

  2. 2. Vem gör vad? : Lärares uppfattningar om ansvarsfördelning i arbetet med elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Rut Nyman; [2015]
    Nyckelord :Ansvar; extra anpassningar; särskilt stöd; styrdokument; lärares arbete; elever i behov av särskilt stöd; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur lärare uppfattar att ansvarsfördelningen vid upptäckandet av och arbetet med elever i behov av särskilt stöd fungerar på två utvalda skolor. Vem är ansvarig för att elever i behov av särskilt stöd får den hjälp de behöver för att nå målen? En vinkling som tas med är lärarnas uppfattningar om styrdokumenten och hur dessa tillämpas i praktiken. LÄS MER

  3. 3. #Sociala medier : en studie om hur textila modeföretag bör kommunicera med kunder i sociala medier

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :YVONNE NYMAN; ANNY CHU; [2013]
    Nyckelord :Sociala nätverk; sociala medier; relationsmarknadsföring; word of mouth WOM ; integrerad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur textila modeföretag kan använda sociala medier. Vi frågar oss också hur företagen ska använda medierna för att få en närmre relation med kunder och hur sociala medier kan skada och stärka textila modeföretag. LÄS MER